L’Agrupament Escolta d’Ivars va de campament

Més de 22.000 nens i nenes de les terres de Lleida participaran en algun dels 758 torns de colònies, campaments, rutes, camps de treball o casals d’estiu, segons les dades de la Direcció General de Joventut del Govern de la Generalitat. Unes activitats que ja han començat a realitzar-se, també en entitats del nostre Bisbat, així l’Agrupament Escolta Ivarsenc ha finalitzat els seus campaments que enguany han estat programats en dos moments diferenciats.

El primer va tenir lloc del 24 al 28 de juny i hi va participar el grup dels escoltes més grans de l’Agrupament. Van acampar a la zona d’Espot i del Parc Nacional de Sant Maurici. Uns dies de convivència, natura, patrimoni cultural, esport i també d’educació en valors i espiritualitat, a través de les diferents activitats programades que els van suposar poder aprofundir la seva amistat, poder sentir-se part d’un moviment que el formen arreu del món més de 36 milions d’infants, joves i caps, repartits en 163 països d’arreu del món. A més de la ruta per l’esplèndid Parc Nacional de Sant Maurici, d’haver de preparar-se ells mateixos els àpats, de no tenir accés a internet i tot el que això suposa de positiu, van fer cada dia unes reflexions que van deixar veure i admirar la profunditat en molts àmbits, també en l’espiritual, que moltes vegades els nostres adolescents tenen i viuen, i no sempre es valora.

El segon moment i amb la participació del gruix dels escoltes de l’AEiG Ivarsenc va tenir lloc del 30 de juny al 8 de juliol amb els Campaments al peu de la serralada del Cadí, protegits per la Mare de Déu de Bastanist i en una de les instal·lacions diocesanes que s’ofereixen per a l’educació en el lleure. Aquesta casa, juntament amb les altres cases de colònies de la Fundació diocesana Mare de Déu de Núria (FEMN), són un referent en les activitats d’estiu i acullen molts torns de diferents llocs del Bisbat i d’arreu de Catalunya en les seves instal·lacions al llarg de tot l’estiu.

Amb els infants i adolescents i van participar un grup de 15 caps i de 4 cuineres, i el mateix Consiliari de Demarcació i del Cau Ivarsenc, Mn. Jaume Mayoral. Cal apuntar que tots ells, com en la majoria dels torns d’estiu que s’organitzen en  les parròquies, van oferir dies de les seves vacances per fer la tasca d’acompanyament als infants, a més de fer-ho des de la gratuïtat de la seva dedicació. Un valor que diu molt del nostre jovent i de persones adultes que creuen en la tasca que es fa en aquests entitats parroquials. Uns dies on es van poder compartir molts moments d’amistat, de jocs, de tallers, però també, com els escoltes més grans, d’educació en valors, i així ajudar-los a créixer d’una manera integral, en tots el àmbits de la persona.