La Parròquia de Guissona volcada amb Ucraïna

La parròquia de Guissona, juntament amb l’Ajuntament, Càritas diocesana i parroquial de Guissona, empreses privades i particulars, han acollit en les darreres setmanes 157 persones procedents d’Ucraïna. Els darrers, el dissabte 12 de març, procedents d’un avió humanitari apadrinat per Open Arms i Fundació Solidaire. La majoria de persones han estat acollides en unitats familiars, ja que molts tenen família a Guissona i a l’àrea immediata. Són 91 adults i 66 menors, que han estat empadronats a l’ajuntament per poder tenir accés a la sanitat. Han estat acollits en 71 unitats familiars i pel moment només ha calgut facilitar dos pisos de lloguer a les persones acollides: la resta estan amb familiars seus. La comunitat ucraïnesa a Guissona és important i s’ha organitzat des del primer moment de la crisi.

El capellà responsable de la comunitat ucraïnesa de Guissona, el P. Taras Kogut, ha pogut retornar d’Ucraïna, on estava de visita amb el seu fill en el moment d’esclatar el conflicte. El P. Taras Kogut va fer un llarg viatge des de Polònia, amb trams fets a peu i altres en tren, i va arribar el dissabte 12 de març a Guissona, amb un gran grup de refugiats. El seu fill no va poder sortir del país. Mn. Ramon Balagué, Rector de Santa Maria de Guissona, ha explicat l’alegria de la comunitat greco-catòlica ucraïnesa i de la comunitat catòlica pel retorn. Mn. Balagué és qui representa la parròquia a la comissió gestora de l’acollida de refugiats.