La Marxa a peu a Montserrat compleix 25 anys

p4200150

La Marxa a peu a Montserrat ha complert enguany 25 anys. Ha sortit aquest divendres dia 20, a la tarda, d’Agramunt, després de la celebració d’un acte molt emotiu en el qual l’Alcalde de la població, Bernat Solé, ha descobert una placa commemorativa, situada a la Plaça del Pou, recordant el lloc des d’on han sortit els pelegrins del Bisbat d’Urgell des de fa 25 anys cap a Montserrat. A l’acte hi han assistit les dues persones que van organitzar la primera caminada de vuitanta quilòmetres, Mn. Ramon Solé i Mn. Ramon Balagué, i que la van impulsar al llarg de més de quinze anys. També hi han estat presents Mn. Llorenç Utgés, rector d’Agramunt, i Mn. Juan Pablo Esteban, a més de l’actual delegat de joventut, Sr. Lluis Plana.

Aquest divendres s’han congregat a la sortida una cinquantena llarga de persones, de molt diverses edats: per a alguns era el primer cop i per a d’altres, el recordatori d’un vell ritual, que han fet al llarg de molts anys. El dissabte, a la sortida de Sant Ramon, s’hi afegiran una desena més que vénen de Balaguer, i el grup marxarà fins a Maians primer i després fins al Santuari de la Mare de Déu de Montserrat, on arribaran diumenge al migdia.

És previst que diumenge se celebri una missa solemne presidida per Mons. Joan-Enric Vives, Arquebisbe d’Urgell, on assistiran també moltes altres persones que han participat a la caminada o bé a la intendencia d’aquesta Marxa a Montserrat al llarg dels darrers 25 anys. Després tindrà lloc un dinar de germanor que pot aplegar més de noranta persones. A la tarda, els actes de celebració acabaran amb la salutació de l’Abat de Montserrat P. Josep M. Soler i un acte per compartir testimoniatges i experiències dels participants.

p4200170p4200161p4200228