La Diòcesi d’Urgell participa a l’Assemblea Final del Sínode

L’Assemblea final del Sínode de la Conferència Episcopal Espanyola es va celebrar aquest 11 de juny a la Fundació Pablo VI de Madrid. Amb aquesta trobada, en què van participar una representació de la Diòcesi d’Urgell encapçalada pel Sr. Arquebisbe, Mons. Joan-Enric Vives, es clausura la fase diocesana del Sínode, que es va iniciar el 17 d’octubre del 2021.

Durant aquests set mesos s’ha realitzat un procés d’escolta i discerniment, que s’ha concretat en la recopilació del treball de les assemblees particulars celebrades a les 70 diòcesis espanyoles que han participat en aquest procés sinodal, entre les quals hi ha la Diòcesi d’Urgell que celebrarà la seva particular trobada conclusiva el proper dissabte 18 de juny, en la 5a Jornada diocesana. A més, la secretaria del Sínode de la Conferència Episcopal ha rebut les aportacions de la vida consagrada, moviments, associacions i tots aquells col·lectius o persones individuals, que han volgut sumar-se a aquesta invitació del Papa Francesc.

Entre els 600 representants arribats de totes les esglésies locals espanyoles, la Diòcesi d’Urgell ha estat representada per l’Arquebisbe Joan-Enric, i membres de l’equip coordinador de la fase diocesana: el Vicari episcopal i responsable del Sínode a Urgell, Mn. Antoni Elvira; el diaca permanent Mn. Josep Montoya, la Secretària del Consell Pastoral Diocesà, Ester Sibís i la Sra. Montserrat Juanmartí.

En aquesta Assemblea a Madrid s’ha presentat la síntesi final, realitzada per l’equip sinodal de la Conferència Episcopal Espanyola, que recull totes aquestes aportacions rebudes d’aquest procés sinodal de l’Església a Espanya, i que s’enviarà a la Secretaria General del Sínode. Concretament, s’estima que s’hi han implicat més de 215.000 persones.

Una veritable experiència eclesial

La jornada va començar amb les salutacions de benvinguda per part del cardenal arquebisbe de Madrid, Carlos Osoro; del cardenal arquebisbe de Barcelona, ​​Juan José Omella, president de la CEE, i el nunci apostòlic a Espanya, Mons. Bernardito Auza. A més, el secretari general del Sínode dels Bisbes, cardenal Mario Grech, s’ha fet present a la trobada amb un vídeo missatge. Per part de l’equip sinodal de la CEE, ha saludat el sacerdot Luis Manuel Romero, i la laica Olalla Rodríguez.

Després de la pregària d’invocació a l’Esperit Sant, veritable protagonista del Sínode, una sèrie de testimonis sobre aquest procés sinodal a l’Església a Espanya, han donat pas a la presentació de la síntesi de l’Església a Espanya, a càrrec de Isaac Martín, laic de la diòcesi de Toledo; Dolores García, presidenta del Fòrum de Laics i Olalla Rodríguez, laica de la Renovació carismàtica catòlica, tots membres de l’Equip sinodal de la CEE, que han fet de portaveus del discerniment realitzat per tot l’equip aquests dies passats, a la llum de totes les aportacions rebudes.

Durant la segona part del matí, els participants s’han reunit en grups per reflexionar personalment i en grup, amb l’objectiu de compartir les seves impressions i fins i tot afegir noves aportacions després de l’escolta d’aquesta síntesi final. D’aquesta manera, ha estat a la tarda, després de dinar, quan ha estat donat a conèixer aspectes afegits o “subratllats” que els grups han destacat al matí, amb la mirada posada especialment en el futur de l’Església i la seva missió en mitjà del món.

La Jornada ha conclòs amb la celebració de l’eucaristia presidida pel president de la CEE, cardenal Juan José Omella, arquebisbe de Barcelona, ​​i amb un acte final d’enviament que ha realitzat el secretari general de la CEE, Mons. Luis Argüello, bisbe auxiliar de Valladolid, on ha convidat a seguir el camí sinodal en tots els àmbits de la vida.

Mons. Vicente Jiménez, arquebisbe emèrit de Saragossa i responsable del grup coordinador de la CEE per a la fase diocesana del Sínode, feia entrega del document síntesi de totes les aportacions de les diòcesis espanyoles al president de la CEE i arquebisbe de Barcelona, ​​Card. Juan José Omella, que al seu torn dipositarà a la Secretaria General del Sínode.

Més informació aquí