La Delegació per als assumptes econòmics participa en un curs per implementar ERP

El dies 11 i 12 de juliol va tenir lloc a la seu de l’Arquebisbat de Barcelona una sessió formativa convocada per la Conferència Episcopal Espanyola (CEE) per a donar a conèixer amb detall el software de gestió integral ERP diocesà. En aquesta sessió van participar els Ecònoms i membres de les delegacions d’economia dels Bisbats amb seu a Catalunya. La formació la va impartir José Antonio Marquez, Director de la Oficina d’Innovació Tecnològica de la CEE.

ERP són les sigles en anglès de planificació de recursos empresarials, és una eina de gestió integral pensada i desenvolupada per millorar l’eficiència en els processos d’una organització. Sempre, sota una mateixa premissa, un programari totalment integrat.

Aquest software ja està implementat en el 80% de les Diòcesis espanyoles i és el que ha adoptat la CEE com a programa de referència per a tota la gestió de Diòcesis i parròquies.

Vol ser una eina eficaç per a la millorar la gestió integral de les Diòcesis, especialment la gestió econòmica i comptable, però també la de Secretaria general i Cancelleria, així com totes les delegacions i entitats diocesanes.

Es vol optimitzar els processos de gestió, coherència, homogeneïtat de dades i interacció entre les diferents organitzacions diocesanes a diferents nivells que permet millorar la eficàcia i la comunicació.

Està previst que de cara al curs 2023-2024 es comenci a implementar paulatinament a la Diòcesi d’Urgell.