Visita del Director de les Obres Missionals Pontifícies

p8280011

El dia 28 d’agost va visitar l’Arquebisbe d’Urgell el Rev. Anastasio Gil, Director de les Obres Missionals Pontifícies a Espanya, que gira visita de comunicació a totes les Delegacions diocesanes de Missions i pastoral missionera. Anava acompanyat pel Delegat diocesà de Missions d’Urgell M.I. Mn Jaume Soy i pel P. José Miguel Larrión, salesià, antic missioner a Costa de Marfil (Àfrica).

Han pogut compartir el bon moment que es viu a Espanya i Andorra pel que fa a comunió amb les Esglésies joves i les missions, i l’interès diocesà pels 32 missioners que actualment té Urgell escampats pel món, fent ampla tasca pastoral missionera.

Posteriorment el Rv. Anastasio Gil ha mantingut una reunió de treball amb el Vicari general i els membres de la Delegació diocesana d’Urgell que hi han pogut assistir per animar-los en la seva tasca. Aanastasio Gil havia ja visitat la Delegació de Missions de Lleida, i a la tarda es dirigia a la de Vic. Posteriorment tindran a Girona la Trobada amb totes les Delegacions diocesanes de Catalunya.

A l’actualitat hi ha 14.000 missioners espanyols en 1069 territoris en missió. Un 50% dels missioners són religioses, un 35% sacerdots diocesans, un 7% religiosos no sacerdots i un 5% laics en missió.

dscn1292dscn1294dscn1302