Joves religiosos escolapis visiten La Seu i Tremp, seguint les petjades de St. Josep de Calassanç

Joves religiosos escolapis visiten La Seu, seguint les petjades de St. Josep de CalassançResseguint els llocs emblemàtics del seu Fundador, St. Josep de Calassanç, el dia 22 de juliol ha visitat La Seu d’Urgell un grup de 28 joves Escolapis d’arreu del món, que estan rebent unes jornades de formació abans de fer la seva professió solemne dels vots dins l’Orde Escolapi.
Estan realitzant la ruta calassància durant quatre dies pels llocs més emblemàtics de la vida de l’il•lustre sacerdot urgellenc i fundador de l’Escola Pia a Roma com són Montserrat, Sanaüja, La Seu d’Urgell, Tremp i Peralta de la sal, sempre acompanyats pel Rvm. P. Provincial Jaume Pallarolas Sch.P.

A La Seu d’Urgell, a més del Museu i la Catedral han visitat el Palau episcopal i l’Arxiu diocesà, on han pogut admirar els textos que s’hi conserven del seu fundador, que fou Canonge Secretari del Capítol, i després un gran ajudant de la reforma tridentina que dugué a terme el bisbe d’Urgell Andreu Capella.

També han visitat Tremp i la seva Basílica. Josep de Calassanç, fill insigne del nostre Bisbat, serví com Arxiprest de Tremp durant dos anys, pel que Tremp ocupa un lloc destacat. Tots ells han participat en la Missa Parroquial el dia de Santa Maria Magdalena. Han venerat la Verge de Valldeflors que ja venerà Calassanç i també la relíquia del Sant custodiada a la Basílica trempolina. Han estat acollits pel Rector, Mn. Joan Antoni Mateo. Tots els religiosos han estat obsequiats amb una imatge de la Verge de Valldeflors que han rebut amb devoció. Desprès de la visita de Tremp aniran a Santa Maria de Mur. El grup d’aquest any procedia de Polònia, Eslovàquia, Hongria, Espanya, Senegal, Costa d’Ivori, Camerun, Guinea Equatorial, Califòrnia, Cuba, Colòmbia, Brasil, Xile, Indonèsia, Viet-Nam, Filipines, República del Congo i Mèxic. Aquests religiosos tornaran als seus paisos portan el nom del Bisbat d’Urgell i de Tremp.

Joves religiosos escolapis visiten Tremp, seguint les petjades de St. Josep de Calassanç