Urgell participa en les Jornades Nacionals de Delegats diocesans de Missions

Les Jornades Nacionals de Delegats diocesans de Missions i l’Assemblea Nacional de Directors diocesans de les Obres Missionals Pontifícies (OMP) se celebraren del 20 al 22 de maig a San Lorenzo de El Escorial de Madrid. Sota el lema “La espiritualitat en el poble de Déu”  les Jornades foren organitzades per la Comissió Episcopal per a les Missions i Cooperació amb les Esglésies. La Delegació de Missions del Bisbat d’Urgell participà amb la representació de Mn. Jaume Soy, Delegat de Missions, i la Sra. Cristina Ribot o.v., Subdelegada de Missions.

La Jornada començà amb la benvinguda als assistents a càrrec del bisbe de Bilbao i President de la Comissió Episcopal per a les Missions i Cooperacions amb les Esglésies, Mons. Joseba Segura.

Tingueren lloc les conferències de l’Arquebisbe de Valladolid i President de la Conferència Episcopal Española (CEE), Mons. Luis Argüello, “La Espiritualidad en el pueblo de Dios”  on destacà la importància de la dimensió espiritual en la vida dels creients i en la comunitat eclesial, i la conferència a càrrec del director espiritual d’infància i joventut de l’Arxidiòcesi de Madrid, Mn. Luis Melchor Sánchez, sobre la Pastoral de Joves per la missió on posà èmfasi en la importància d’una pastoral juvenil missionera, en què els joves cerquen referents reals que, amb les seves debilitats, siguin ferms en la fe.

S’escolliren els membres dels Secretariats i Consells, per posteriorment presentar-se la Memòria de les Obres Missionals Pontifícies (OMP) i la Campanya del DOMUND 2024 presentada pel Secretari General de la Pontificia Unión Misional (PUM), el P. Dinh Anh Nhue Nguyen, on ressaltà la missió com un incansable anar cap a tota la humanitat, amb l’eucaristia com a imatge de la salvació final en el Regne de Déu, i la perspectiva inclusiva del Tot.

La Jornada clogué amb un dinar de germanor entre els assistents.