Jornada Diocesana de Catequistes a La Seu d’Urgell

La Seu d’Urgell va acollir el 12 d’octubre, festa de la Mare de Déu del Pilar, la Jornada Diocesana de Catequistes, presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric, i amb el lema: “El catequista, testimoni de fe”, en base a la ponència de Mn. Joan M. Amich, Vicari episcopal de Girona i ex-director del Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i les Illes Balears, (SIC).

La Jornada es va dur a terme a la sala d’actes del Seminari Diocesà, i s’inicià amb l’acollida del Vicari de Pastoral i Delegat de Catequesi, Mn. Antoni Elvira, als assistents a la trobada. Mons. Joan-Enric va fer el parlament d’inici agraint als catequistes -que s’havien reunit per a la formació- la seva entrega en la tasca que tenen encomanda, informant de la creació d’un material de catequesi per a 3r. i 4rt. Curs,  específicament per a la diòcesi d’Urgell, en català, tot demanant el seu ús en aquest curs. També va agrair la presència del ponent i la proposta de formació. Va destacar el valor sinodal de la trobada i la joia de servir en el ministri de catequista-testimoni.

Mn. Joan M. Amich va dur a terme la seva ponència amb nombrosos exemples de la importància de fer extensiva la pròpia fe en la realització de la tasca d’acompanyament dels joves i els petits en la descoberta de Jesucrist i la fe catòlica. Ho va fer resseguint l’evangeli dels dos deixebles d’Emmaús, amb un to espiritual, amb la perspectiva de l’inici del curs i la reflexió sobre el catequista com a testimoni de Jesús.

La Jornada es va cloure amb la Eucaristia, presidida per Mons. Vives a la capella del Seminari, i es va dur a terme l’enviament a la missió dels catequistes. Un dinar de germanor a la Residència de la Sagrada Família va permetre la interacció i el compartir d’experiències entre els assistents.