Jornada del Domund, el diumenge 22 d’octubre

El Papa Francesc en el seu missatge per al Domund  d’enguany ens recorda que el Domund és el dia en què, especialment, l’Església universal resa pels missioners i col·labora amb les missions. Se celebra a tot el món el penúltim diumenge d’octubre, el mes de les missions; i ens que:  “No és possible trobar veritablement Jesús ressuscitat, sense sentir-se impulsats pel desig de comunicar-ho a tothom”. Amb aquest esperit es convoca enguany la celebració d’aquesta jornada a les parròquies de la diòcesi.

El dimecres 18 d’octubre, el President del Club Atlético Osasuna, Luis Sabalza, ha estat l’encarregat de pronunciar el pregó de la diada, en el refectori de la Catedral de Santa Maria la Real, a Pamplona. El president de l’Osasuna ha fet en el seu parlament diverses similituds entre la missió i el futbol, assenyalant que tant en un equip com en un territori de missió, el col·lectiu és més important que l’individu recordant la màxima que diu que “cap jugador és tant bo com tots junts”. Com en el terreny de joc, en la missió no s’escull a qui s’ajuda si no que es tracta de que tothom avanci a la vegada i de que tots puguin mantenir-se. També va parlar de les qualitats dels missioners, defenent el Poble que Déu els encomana, l’escut protector dels més vulnerables, cercant solucions innovadores pels problemes locals que facin millors les condiciones de les comunitats a les que serveixen.

Enguany amb el títol “Corazones ardientes, pies en camino” s’ha posat en marxa la campanya que ens recorda la tasca dels missioners arreu del món. A l’actualitat, hi ha 209 missioners catalans a Amèrica, 48 a l’Àfrica, 18 a Oceania, 18 a Àsia i 55 a Europa: un total de 331 missioners, dels que 23 són preveres diocesans i 23 són missioners laics. Aproximadament el 44% del treball social i educatiu de l’Església es desenvolupa en territoris de missió: actualment hi ha 119.200 institucions educatives i 26.898 institucions socials. Els territoris de missió representen un terç de l’Església Catòlica. El 45,7% de la humanitat viu en territoris de missió i un de cada tres batejos es duu a terme allà.

Obres Missioneres Pontifícies són el principal instrument de l’Església catòlica per atendre les gran necessitats en les que es troben els missioners en la seva tasca d’evangelització arreu del món. Des de l’OMP se’ls ofereix suport espiritual i material per a què els missioners puguin anunciar l’Evangeli i mantenir la col·laboració en el desenvolupament personal i social de l’indret en el que porten a terme la seva tasca. Les aportacions dels fidels en aquest dia del Domund van al fons de solidaritat que OMP gestiona i distribueix en funció de les necessitats que es presenten.