Joiosa acció de gràcies pel 50è aniversari de prevere de l’Arquebisbe d’Urgell

Dilluns Sant és festa gran a la Diòcesi d’Urgell on els preveres i diaques, amb els laics, consagrats, i tot el Poble de Déu, s’uneixen per a la tradicional Missa Crismal on són consagrats els Sants olis que seran utilitzats al llarg de tota la cinquantena pasqual. A Urgell, a més a més, és una bonica tradició que els preveres celebrin plegats els seus 25 ò 50 anys de ministeri presbiteral, donant gràcies a Déu pel do del ministeri rebut.

Enguany fou l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, qui celebrà amb tots els preveres i diaques els seus 50 anys de ministeri presbiteral que es compliran, si Déu ho vol, el proper 24 de setembre. El llavors jove diaca, pertanyent al presbiteri de l’Arxidiòcesi de Barcelona, va demanar ordenar-se de prevere el dia de la Mercè, a la seva parròquia natal, Sta. Maria del Taulat. Enguany també complia 25 anys d’ordenació presbiteral, el prevere d’Urgell, Mn. Enric Vargas Holguín, actualment a Colòmbia cuidant la seva mare.

Com és costum el prevere que compleix anys d’ordenació de prevere regala als seus companys un petit detall. L’Arquebisbe Joan-Enric ofrenà una casulla a tots els preveres assistents a la jornada i una dalmàtica als diaques que s’estrenaren amb joia a la celebració eucarística de la Missa crismal per pregar junts com a únic presbiteri, en comunió amb el seu Bisbe precisament el dia en què renovaren les promeses sacerdotals.

Per a acompanyar l’Arquebisbe en aquesta efemèride molts laics i laiques, i religiosos, de tota la Diòcesi es van desplaçar fins a La Seu d’Urgell i van participar a la Missa Crismal que l’Arquebisbe va presidir i al seu costat el Bisbe d’Eivissa, Mons. Vicent Ribas, que enguany fou l’escollit per a la conferència formativa que té lloc al Seminari diocesà en el marc de la Jornada sacerdotal d’Urgell: “El prevere home de comunico i d’evangelització”.

Un dinar de germanor a la residència de la Sagrada Família d’Urgell, amb paraules d’agraïment per part del Sr. Arquebisbe i un petit detall ofrenat i un vídeo commemoratiu del seu ministeri preparat per la Delegació de mitjans de comunicació del Bisbat, clogué la joiosa jornada festiva, a les envistes de la Pasqua.

En acabar la celebració litúrgica i abans de la benedicció final, el Vicari General d’Urgell, Mn. Ignasi Navarri, dedicà unes paraules d’acció de gràcies a l’Arquebisbe que reproduïm tot seguit:

Encara que el dia de la vostra ordenació Sacerdotal, de mans del Cardenal Arquebisbe de Barcelona, el Dr. Narcís Jubany, sigui el dia 24 de setembre de 1974, festa de la Mare de Déu de la Mercè, és un goig i un honor que vulgueu fer la primera celebració d’aquesta efemèride Jubilar amb el vostre presbiteri d’Urgell, seguint la tradició d’aquesta diòcesi de festejar les noces d’argent i d’or sacerdotals en el marc d’aquesta diada de la Missa Crismal.

Sense treva han anat transcorrent aquests 50 anys que han anat desplegant, obrint i esbadallant aquest “Do i Misteri” que sempre és el sacerdoci, com deia el recordat Papa St. Joan Pau II.

A través de la vostra entrega en el Ministeri Sacerdotal, el Senyor ha anat escrivint una biografia humana i sacerdotal, que abans no existia, i que està teixida de noms inoblidables, alguns dels quals ara ja no hi són: el rostre dels pares, del bisbe ordenant, dels formadors, dels companys i amics, i també de dates, d’ emocions, de llocs i de circumstàncies.

Només Déu, Vós i les persones que heu ajudat, servit i acompanyat coneixen de veritat, allò que els vostres ulls han vist, el vostre cor ha sentit, les vostres mans han sostingut i el vostres peus han recorregut. A la distància dels anys comprenem millor la bellesa, de quant les mans invisibles de l’Esperit Sant han fet en nosaltres i de nosaltres.

Estareu d’acord amb el Papa Benet XVI, quan el dia 27 de febrer de 2013, en la seva darrera audiència deia referint-se -se als seus anys de pontificat: “ Al llarg d’aquests anys el Senyor m’ha donat molts dies de sol, de brisa suau, dies en el que la pesca ha estat més abundant i moments en els que les aigües s’agitaven i el vent era contrari”.

Però com diu el Papa Francesc: “quan caminem sense la Creu, no som deixebles del Senyor. Som mundans”. L’ordenació no ens fa pujar al tron sinó a la creu.

La quasi meitat d’aquests anys del vostre Ministeri Sacerdotal els heu viscut, en la seva plenitud, a la diòcesi d’ Urgell, com a Bisbe i Pastor. Entre nosaltres vau celebrar amb goig l’ any 2018, les vostres noces d’argent episcopals de la vostra ordenació episcopal, l’any 1993, de mans de l’Arquebisbe de Barcelona, el Dr. Ricard M. Carles.

Amb la vostra capacitat, intel·ligència i entrega ens heu acompanyat en tots els moments i circumstàncies, al llarg d’aquests anys i ens heu fet sentir i experimentar, amb la vostra continuada dedicació, la comunió amb l’Església Universal.

Avui ens unim, amb els diaques els seminaristes i els fides laics de la diòcesi al vostre “Te Deum” per tant viscut, gaudit, sofert i ofert. Us desitgem tot bé, amb el més sincer agraïment pel vostres diari generós servei a l’Església de Déu.

I demanem al Senyor i a la Santíssima Verge Maria que segueixin guiant els vostres passos perquè pugueu continuar preparant els camins del Senyor.

Ad Multos Annos!
Ad Multos Felicisimos Annos!