Invitació del Bisbe d’Urgell a la participació a l’Aplec de l’Esperit

L’arquebisbe Joan Martí Alanis declara en la seva invitació: “Les trobades multitudinàries com l’Aplec de l’Esperit afavoreixen la unitat i la comunió que busca l’església”.

Han passat ja quatre anys des de la darrera edició de l’Aplec de l’Esperit, celebrada a Vilafranca del Penedès, amb el lema i la cançó “Deixa’l fer, l’Esperit és amb Tu”, que va reunir més de cinc mil joves. Enguany, el lema, “Néixer de nou” vol suscitar la renovació, el pas d’allò vell que s’ha tornat nou.

A un mes de la multitudinària celebració de l’Aplec de l’Esperit a La Seu d’Urgell, l’arquebisbe Joan Martí Alanis ha destacat la importància d’aquest tipus de trobades, que mostren la unió que busca l’església. D’aquesta manera, el bisbe d’Urgell ha convidat als joves de Catalunya, Andorra i les Illes Balears a participar a aquesta especial celebració de la Pasqua de l’Esperit Sant. Joan Martí Alanis ha dirigit la invitació principalment als joves, però també a aquells que els vulguin acompanyar. “És bo acompanyar-nos, animar-nos i fer una celebració, a menor escala, semblant a les universals. Perquè d’aquestes celebracions en surt allò que l’església valora, que és la força de la unitat i la comunió, les ganes de viure tots junts una mateixa fe, caminar tots junts un mateix camí i fer-ho al costat de l’església, celebrant l’Eucaristia”, ha explicat l’arquebisbe, que ha comparat aquesta trobada amb d’altres “universals”, com la d’aquest estiu a Toronto (Canadà).

L’Aplec de l’Esperit es celebrarà el proper 19 de maig a La Seu d’Urgell. Es tracta d’un espai festiu de convivència, treball i celebració de la fe; és una expressió jove de l’Església. Abans de la trobada, els grups de joves que participaran en l’Aplec han estat convidats a preparar-se amb uns materials de formació i reflexió, disponibles a les parròquies, escoles o a internet (www.bisbaturgell.org). Les inscripcions s’han de realitzar a la delegació diocesana de joventut de cada bisbat abans del dia 1 de maig i costen 8 euros.