Inici del ministeri episcopal del nou bisbe de Perpinyà-Elna

El diumenge dia 18 de juny va tenir lloc a la Catedral de St. Joan Baptista de Perpinyà la solemne cerimònia d'”instal·lació” –o inici del seu ministeri episcopal– del nou bisbe de Perpinyà-Elna, Mons. Thierry Scherrer. Va presidir la celebració primer l’arquebisbe metropolità de Montpeller, Mons. Norbert Turini, fins fa uns mesos Bisbe de Perpinyà-Elna, i després que foren llegides les lletres apostòliques del Papa Francesc, ja el nou Bisbe de Perpinyà-Elna Mons. Scherrer.

Hi eren presents el Nunci Apostòlic a França, Mons. Celestino Migliore, i van participar en l’Eucaristia com a veïns de la Diòcesi, l’Arquebisbe d’Urgell, amb altres Bisbes de la Província de Montpeller i altres vinguts de Normandia i d’arreu de França. Hi havia la presència també de les Autoritats civils i de representants d’altres confessions religioses i de germans cristians.

Thierry Scherrer va néixer l’any 1959 a Versailles (Yvelines). Va estudiar Lletres i Medicina abans d’ingressar al seminari interdiocesà de Paray-le-Monial, on va estar entre 1981 i 1984. Va prosseguir els seus estudis de Teologia al seminari Saint-Luc d’Ais-de-Provença; posteriorment es va llicenciar a l’Institut d’Estudis Teològics de Brussel·les (1987-1989) i es va doctorar en teologia a la Pontifícia Universitat Gregoriana de Roma.

Entre 1989 i 1991, Mons. Scherrer va exercir el seu ministeri com a capellà a Roma, en missió d’estudis; de 1991 a 1996 va ser coadjutor a la catedral de Saint-Sauveur d’Ais-de-Provença i capellà d’estudiants, encarregat de coordinar les capellanies estudiantils; des de 1996 fins 2004 va ser membre de l’equip de formadors del seminari Saint-Luc, superior de la comunitat Saint-Jean-Baptiste i delegat episcopal del servei diocesà de vocacions.

El 2008 fou nomenat bisbe de Laval i el seu lema episcopal és “Busca la teva plenitud en l’Esperit”. Perpinyà-Elna a la Catalunya Nord, compta amb 51 sacerdots incardinats, 56 sacerdos diocesans en actiu, 70 de residents, 11 de religiosos i una cinquantena de diaques.