Inici del Curs al Seminari Major Interdiocesà

El dia 1 d’octubre a la tarda, i presidit per l’Arquebisbe metropolità Mons. Jaume Pujol tingué lloc un senzill Acte amb el qual s’inaugurà el Curs 2015-2016 del Seminari Interdiocesà de Catalunya, que agrupa els seminaristes en període formatiu de les 7 Diòcesis que configuren la Província eclesiàstica de Tarragona: Tarragona, Girona, Lleida, Solsona, Tortosa, Urgell i Vic. Tots els Bisbes respectius hi pogueren assistir i era la primera Visita del nou Bisbe de Lleida Mons. Salvador Giménez Valls al Seminari del carrer Casp de Barcelona.

Després de la pregària de l’Hora entre dia a la Capella, el Rector del Seminari prengué la paraula per indicar les dades més importats d’aquest inici de curs i presentar cada un dels alumnes, després Mons. Vievs, bisbe delegat per al Seminari intervingué sobre la comunió sinodal entre les nostres set diòcesis, i el nou Pla de formació sacerdotal (“Ratio formationis sacerdotalis”), que està en curs d’aprovació per la Santa Seu, i finalment Mons. Pujol clogué l’acte animant els seminaristes en aquest període de formació tan important per a les seves vides, remarcant la diocesanitat que han de procurar i la dedicació a l’estudi, tan essencial per a la preparació dels futurs sacerdots diocesans.