Inauguració de la restauració de la imatge romànica de la Mare de Déu, del retaule de Sant Martí i de l’església de St. Esteve de Tuixent

Diumenge dia 16 d’agost el Bisbe d’Urgell ha inaugurat solemnement la restauració realitzada a la imatge del segle XII de la Mare de Déu de Tuixent, del retaule de Sant Martí del segle XVII i del conjunt de l’església parroquial de Sant Esteve de Tuixent.
A la seva arribada i acompanyat pel Rector Mn. Ramon Anglerill, ha visitat el Museu de les Trementinaires de Tuixent.
Posteriorment ha beneït les obres de restauració realitzades al temple parroquial i ha presidit l’eucaristia dominical.

Estaven presents la Il·lma. Sra. Carme Valls, Alcaldessa de Josa i Tuixent, l’Il·lm. Sr. Joan Ganyet, Director general d’Arquitectura i Paisatge de la Generalitat de Catalunya, així com l’Alcalde veí de La Vansa i Fórnols, l’Alcalde pedani de Josa, i altres autoritats. Després de la inauguració han compartit amb els veïns un aperitiu.
El Sr. Bisbe ha destacat la importància de l’Eucaristia per a la voda del creient, d’on han tet la força els sants i tots els creients que avui continuen donant testimoni audaç i fidel de la seva fe en Jesucrist. També ha valorat l’amor a les nostres imatges, com aquesta restaurada de Tuixent, que han acompanyat durant tants segles el camí de fe dels nostres avantpassats, i que ens esforcem per mantenir nosaltres la fe i per poder-la traspassar a les noves generacions.