Ha mort Mons. Joan Carrera Planas, bisbe auxiliar de Barcelona

El cardenal Lluís Martínez Sistach presidirà una eucaristia en sufragi de la seva ànima el proper dilluns dia 6 a la catedral de Barcelona.

A l’Hospital General Universitari la Vall d’Hebron ha mort avui a les 11’57 hores Mons. Joan Carrera Planas, bisbe auxiliar i vicari general de l’arquebisbat de Barcelona, als 78 anys.

El Sr. Bisbe Auxiliar ha mort confortat amb els Sagraments de l’Església.

En les darreres hores ha estat acompanyat del Cardenal Arquebisbe de Barcelona Dr. Martínez Sistach i dels seus familiars i amics que han resat la recomanació de l’ànima i el sant rosari.

La capella ardent serà instal·lada a la sala capitular de la Catedral de Barcelona a partir de demà dissabte al matí.

La missa exequial en sufragi de la seva ànima serà celebrada el proper dilluns a la catedral de Barcelona.

El Sr. Cardenal Arquebisbe, Dr. Lluís Martínez Sistach, demana pregàries per l’etern repòs del bisbe Joan i invita a totes les persones que puguin a assistir a la missa exequial a la catedral.

El Sr. Cardenal Arquebisbe, que en tot moment ha estat al costat del seu bisbe auxiliar durant la seva malaltia agraeix, en nom propi i de tota l’església diocesana al bisbe Joan Carrera i Planas el seu servei constant, generós, preuat i fidel a l’Església i també al país durant la seva intensa vida i durant el seu ministeri com a prevere i com a bisbe.

Mons. Joan Carrera es trobava a la casa d’espiritualitat del Miracle dirigint una tanda d’exercicis per als seminaristes de les diòcesis de Barcelona i Sant Feliu de Llobregat quan, el divendres dia 19 de setembre patí un vessament cerebral. En un primer moment fou internat amb caràcter d’urgència a l’Hospital Sant Joan de Déu de Manresa, des d’on durant la tarda d’aquell mateix dia fou traslladat a l’Hospital Universitari Vall d’Hebron de Barcelona.

El Sr. Cardenal Lluís Martínez Sistach va fer pública una nota comunicant als diocesans la greu dolència del bisbe auxiliar i demanant pregàries pel seu restabliment. Durant la seva malaltia, tant el cardenal arquebisbe com els seus col·laboradors més immediats, han estat en tot moment al costat de Mons. Joan Carrera.

Semblança biogràfica de Mons. Joan Carrera Planas

Nascut a Cornellà de Llobregat, el 12 de maig de 1930. Va cursar els estudis eclesiàstics al Seminari Conciliar de Barcelona. Fou ordenat prevere al Monestir de Montserrat, el dia 11 de juliol, de 1954.

Exercí el ministeri en parròquies marcadament obreres, a l’Hospitalet de Llobregat, la Barceloneta i a Badalona. Ha estat consiliari de moviments d’Acció Catòlica, especialment de la Joventut Obrera Catòlica (JOC) i vicari episcopal d’ambients obrers de l’arquebisbat de Barcelona (1967-1976).

Formà part de l’equip fundacional de la revista “Correspondència” (1963), per a consiliaris de moviments catòlics obrers, de “Quaderns de Pastoral” i de l’editorial Nova Terra, de la que fou també director literari.

Publicà setmanalment articles a “El Noticiero Universal” (1966-1967), a la revista “El Eco de Badalona” i sobretot al setmanari “Catalunya Cristiana”, amb un article setmanal de tema religiós molt valorat i reconegut.

Fou impulsor del Grup Cristià de Promoció i Defensa dels Drets Humans (1969-1975) i d’una cooperativa d’habitatges al barri de Llefià de Badalona. Participà en la defensa de la democràcia i dels drets de Catalunya durant els anys 1960-1970 a través de la Comissió de Solidaritat, entitat civil d’ajuda a presos i represaliats (1968-1975). Es preocupà per la preparació d’opcions polítiques democràtiques i pel compromís polític dels cristians, i intervingué en el naixement de Convergència Democràtica de Catalunya(1974) i formà part d’Unió Democràtica.

Com a vicari i rector de diverses parròquies a portat a terme una gran acció pastoral i social, les parròquies han estat les següents:

* Vicari de Santa Eulàlia de Provençana (1954)
* Vicari de Sant Miquel del Port de Barcelona (1956)
* Rector de Sant Antoni de Pàdua de Badalona (1961)
* Rector de Sant Isidre de l’Hospitalet (1976)
* Arxiprest de l’Hospitalet (1977)
* Rector de Sant Francesc d’Assís (barri Bufalà de Badalona)

Com a càrrecs no parroquials ha estat:

* Vicari Episcopal en diverses zones de l’Arquebisbat
* Director del Secretariat Diocesà per l’Apostolat Obrer (1971-1973)
* Membre del Consell Presbiteral i del Col·legi de Consultors
* A la Conferència Episcopal Espanyola ha estat membre de la Comissió Episcopal de Mitjans de Comunicació Social.

* Fou nomenat bisbe d’Aliezira (Algesires) i auxiliar de Barcelona el 16 de juliol de 1991, i fou ordenat bisbe el dia 22 de setembre del mateix any.

* A la diòcesi de Barcelona ha estat Vicari general i Coordinador de la Cúria.

Publicacions:

A més del nombrosos articles, ha publicat aquests llibres:

* La canya esquerdada (Barcelona, 1993)
* Del postconcili al postprogressisme (Barcelona, 1944)