Mort de Mn. Antoni Baró i Caubet, el prevere més ancià del presbiteri

El dia 12 de gener de 2012, a l’edat de 101 anys, ha estat cridat a la Casa del Pare Mn. Antoni Baró i Caubet, el prevere més ancià de la Diòcesi d’Urgell.

Mn. Antoni Baró, va néixer a Os de Civís (Les Valls de Valira, Alt Urgell) el dia 6 d’octubre de 1910. Cursà els estudis de Filosofia i de Teologia al Seminari Diocesà d´Urgell i fou ordenat de prevere el dia 29 de març de 1941.

Fou nomenat Ecònom de Castellàs i Junyent, a Les Valls d´Aguilar, i el 1944 Regent de Nevà i Encarregat de Toses i Dòrria. Des del gener de 1947 fou Vicari i Encarregat del Benefici d’Oliana, i el desembre de 1949, fou nomenat Vicari de Puigcerdà i Ecònom de Guils de Cerdanya.

Des de 1951 fins al 1982 fou Rector de Guils i encarregat de Saneja, a la Cerdanya.

Li fou acceptada la jubilació el 1982 i passà a residir al Seminari Diocesà d´Urgell, des d’on es traslladà aquests darrers anys a la Residència de St. Josep regentada per les Germanetes dels Ancians Desemparats a La Seu d’Urgell, on el dia 12 de gener de 2012 ha descansat en la Pau del Senyor. La missa exequial a la Capella de la Residència St. Josep fou presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric i hi van concelebrar una vintena de preveres.

Que al Cel sia, i que el Senyor li premiï tots els seus treballs apostòlics!