Funeral per Mons. Ramon Malla a la Catedral de Sta. Maria de La Seu d’Urgell

Funeral per Mons. Ramon Malla a la Catedral de Sta. Maria de La Seu d’UrgellDimecres 30 d’abril, la Catedral de Santa Maria d’Urgell va acollir, al vespre, la missa funeral de la Diòcesi per Mons. Ramon Malla i Call, nascut a La Seu d’Urgell i que fou Bisbe de Lleida, i que havia estat per un temps Vicari general del bisbe Ramon Iglesias i uns anys més tard, per quasi dos anys (1969-1971), fins a l’arribada del bisbe Joan Martí Alanis al gener de 1971, Bisbe Administrador Apostòlic d’Urgell, amb totes les atribucions i drets del Bisbe diocesà deia la seva Butlla de nomenament, i per això mateix, fou Copríncep d’Andorra després del Copríncep Ramon Iglesias, i jurà els Usatges d’aquell temps. Sempre ha estat i fou considerat Copríncep i després de la Constitució se li concedí la nacionalitat perpètua andorrana.

Mons. Malla va morir el dia 18 d’abril, Divendres Sant, a l’edat de 91 anys a la ciutat de Lleida, i fou enterrat dilluns de Pasqua a la Catedral de Lleida, a la Capella de la M. de Déu de Montserrat. La celebració eucarística exequial a Urgell va ser presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric, i concelebrada pels Vicaris Generals i els Canonges de la Catedral, amb altres preveres i un bon grup de fidels que s’hi van fer presents.

L’Arquebisbe Joan-Enric inicià l’Eucaristia destacant l’amor que el Bisbe Ramon Malla sempre sentí per la Diòcesi d’Urgell i per la seva ciutat natal de La Seu d’Urgell mostrant sempre el seu interès per la vida pastoral del Bisbat d’Urgell. Una prova d’aquest amor fou que el Dr. Malla volgué regalar personalment a l’Arquebisbe Joan-Enric Vives un bàcul i un lavabo de plata que la ciutat de La Seu li havia ofert i que Mons. Vives ha dipositat, al seu torn, a la S.E. Catedral d’Urgell.

A la seva homilia l’Arquebisbe d’Urgell tot glossant les lectures de la II Setmana de Pasqua subratllà com la virtut de l’estimació és aquella fonamental que ens demana el Senyor: “Déu estima tant el món que ha donat el seu Fill únic, perquè no es perdi ningú dels qui creuen en Ell, sinó que tinguin vida eterna” (Jo 3,16-21). Una estimació que ens ha de portar a no donar el món per “perdut” sinó a treballar perquè es converteixi i aculli aquest amor misericordiós de Déu. Això hem de proclamar sense por, l’Evangeli de l’alegria, malgrat les dificultats i incomprensions que sempre hi haurà. I remarcà que cal anar a la llum perquè se’ns vegin les obres, ja que “quan la llum ha vingut al món, s’han estimat més la fosca que la llum”. L’Arquebisbe d’Urgell recordà les paraules de Mons. Joan Piris, Bisbe de Lleida, en l’Eucaristia exequial de Mons. Ramon Malla, quan afirmà que la petjada que ha deixat Mons. Malla en moltes vides sempre serà recordada més encara que les seves obres o institucions. El Bisbe Ramon Malla i Call sempre restarà en la memòria i estimació per a tots els creients d’Urgell.

Funeral per Mons. Ramon Malla a la Catedral de Sta. Maria de La Seu d’UrgellFuneral per Mons. Ramon Malla a la Catedral de Sta. Maria de La Seu d’Urgell