Festa Major a Urtx i Visita a les esglésies restaurades del municipi de Fontanals de Cerdanya

Diumenge dia 30 d’agost el Bisbe d’Urgell ha presidit l’Eucaristia de la Festa Major a la Parròquia de St. Martí d’Urtx (municipi de Fontanals de Cerdanya) amb el Sr. Rector Mn. Ramon Arderiu. A l’arribada al poble ha estat rebut per l’Il·lm. Sr. Alcalde Sr. Isidre Forga i tots els Regidors, pels gegants de Cerdanya i grup de grallers, i després ha presidit solemnement l’Eucaristia a l’església parroquial, bellament restaurada. Posteriorment ha compartit el dinar de germanor amb l’Ajuntament i els Mossens.

El Sr. Bisbe ha agraït públicament al Sr. Alcalde -que ho és des de fa 31 anys- i a l’Ajuntament de Fontanals de Cerdanya tot l’esforç realitzat durant els darrers anys per rehabilitar, restaurar completament i embellir les cinc esglésies -la majoria romàniques- que hi ha dins el terme municipal. Ha destacat la bona relació entre Església i Administracions sempre al servei dels ciutadans i les seves necessitats, en aquest cas quan l’Administració local és sensible a la dimensió religiosa de les comunitats existents dins del municipi.

A l’homilia de la Festa el Sr. Bisbe ha remarcat la necessitat de viure una fe plena d’amor, que trobarà alegria en el compliment de la voluntat de Déu. Complir sense fariseismes, per amor, i amb l’ajut de la gràcia de Déu que fa planer el camí exigent dels manaments. Si acollim la resposta del pare de la paràbola al seu fill gran, “tu sempre ets amb mi, i tot el que és meu és teu”, acceptarem de viure sempre amb fidelitat a Déu i sabrem ser misericordiosos amb els qui no ho valoren d’igual manera. Així mateix ha destacat com tota persona ha de mirar de respondre a Déu amb coherència, donant tota la seva vida, mirant de ser autèntic en el camí religiós vers la santedat. I ha animat els fidels que omplien l’església parroquial d’Urtx a retornar a la feina després de l’estiu i les vacances, amb esperança i ànims, sense desesperar del que no hem aconseguit sinó mirant de valorar les petites o grans coses rebudes de Déu i viscudes durant els dies de vacances amb la família, els amics, i un mateix.

30_08_2009_llivia_i_urtx_01330_08_2009_llivia_i_urtx_01430_08_2009_llivia_i_urtx_015

A la tarda i acompanyat per l’Alcalde de Fontanals de Cerdanya Sr. Isidre Forga, i del Rector Mn. Ramon Arderiu, així com de la Regidora de Fontanals, l’Arxiprest de Núria-Cerdanya i del Vicari de Puigcerdà, ha visitat totes les esglésies del municipi, que han estat millorades, restaurades i rehabilitades: a més de Sant Martí d’Urtx, les de Santa Eulàlia d’Estoll, St. Esteve de Les Pereres, St. Cosme i St. Damià de Queixans i St. Miquel de Soriguerola. En les visites ha pogut saludar alguns feligresos, especialment els qui tenen cura de l’església durant l’any ajudant el Sr. Rector, agraint-los el seu servei tan important per al manteniment de la vida cristiana i del temple.

urtx-118urtx-25urtx-72urtx-86esglesies_fontanals_30_08_2009_001esglesies_fontanals_30_08_2009_002esglesies_fontanals_30_08_2009_003esglesies_fontanals_30_08_2009_004esglesies_fontanals_30_08_2009_005