Festa d’inauguració i benedicció del “Centre Sant Domènec”de Càritas diocesana d’Urgell

pict0435El dia 26 de març a la tarda va tenir lloc la joiosa festa d’inaguració i benedicció de les instal•lacions de Càritas Diocesana a l’antic convent de Sant Domènec de Balaguer. Un esplèndid centre d’activitats que vol oferir a la zona sud del Bisbat un lloc de referència i actuació de Càritas Diocesana, per ajudar i acompanyar les Càritas Parroquials, així com desenvolupar els projectes que ja feia en altres espais de la ciutat. Aquest nou espai que el Bisbat d’Urgell ha cedit a Càritas per poder desenvolupar la tasca d’atenció i servei a totes aquelles persones que necessiten de l’acció caritativa i social que duu a terme la nostra Església Diocesana.

Després s’ha fet una visita per les instal•lacions acompanyats pel Arquitecte de l’obra Sr. Amadeu Matosas, que ha explicat tots els espais i llurs funcions, davant d’un nombrós públic que ha quedat admirat de les obres fetes. Tot seguit a la Sala d’Actes, que ha quedat petita per a tants assistents (autoritats, representants de les Càritas Diocesanes Catalanes, de les Parroquials, voluntaris, treballadors i altres) s’ha projectat un vídeo que ha explicat breument la història del lloc, l’antic convent, fins als nostres dies i seguidament les diferents actuacions que s’han fet en els darrers tres anys per arranjar al pati, planta baixa i primera planta.

Acabada la projecció s’han adreçat als assistents, el Sr. Director de Càritas Diocesana, Sr. Josep Casanova; el Delegat Episcopal de Càritas Urgell, Mn. Jaume Mayoral; el President del Consell Comarcal, Sr. Vicent Font; l’Alcalde de Balaguer, Sr. Miquel Aguilà i per acabar els parlaments el Sr. Arquebisbe i President de Càritas Urgell, Mons. Joan-Enric Vives qui ha agraït a tots aquells que han estat i estan darrere el funcionament del centre, tant en la seva posada en marxa com en el dia a dia, amb un referència especial pel Director Josep Casanova.

Un esforç que ha dotat no només a la ciutat de Balaguer sinó a molts pobles propers d’un nou recurs diocesà per atendre dignament tots aquells que necessitin de Càritas. Ha acabat recordant el lema que hi ha a la recepció “Deus Caritas est” (Déu és Amor), tot per amor i un amor al més necessitat, aquest és el sentit de Càritas i del nou equipament.

A la mateixa sala d’actes el Sr. Arquebisbe, assistit per l’Arxiprest de la Noguera i Rector de Balaguer, Mn. Ramon Solé ha procedit a beneir el centre. Per finalitzar l’acte i donar-li un to encara més festiu i celebratiu s’ha ofert als assistents, al pati d’entrada, un refrigeri que ha estat preparat i elaborat pels mateixos voluntaris i voluntàries de Càritas Diocesana.

pict0418032033037041043044046