Festa del Sant Crist del Bon Consol a La Portella i inauguració obres a l’interior del temple

Festa del Sant Crist del Bon Consol a La Portella i inauguració obres a l'interior del templeDiumenge dia 22 de setembre l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, realitzà la Visita Pastoral a la parròquia de St. Pere de La Portella que celebrava aquell diumenge la Festa gran del Sant Crist del Bon Consol.

A la seva arribada el Sr. Arquebisbe fou rebut pel Sr. Rector de la Parròquia, Mn. Alfons Velásquez, per l’Excm. Sr. Joan Reñé, President de la Diputació de Lleida i per l’Il·lm. Sr. Alcalde de La Portella, Sr. Miquel Carles Català, amb els sacerdots Mn. Josep M. Tarragó, anterior rector, i Mn. Ramon Clua que col·labora a Albesa. Junts visitaren les obres de restauració externa del temple que ja foren inaugurades per l’anterior Ajuntament i que en la present legislatura han pogut ser completades i ampliades.

Tot seguit el Sr. Arquebisbe presidí una solemne eucaristia on concelebraren Mn. Alfons Velásquez, Mn. Ramon Clua, Mn. Josep Maria Tarragó i Mn. David Codina. La Missa fou solemnitzada per la Coral parroquial de La Portella.

El Sr. Arquebisbe inicià l’Eucaristia agraint els llargs anys de treball generós i entregat de l’anterior rector d’Albesa i La Portella, Mn. Josep Maria Tarragó, així com la generosa col·laboració de Mn. Ramon Clua resident a Albesa.

A la seva homilia el Sr. Arquebisbe tot glossant la Paraula de Déu proclamada en aquell diumenge subratllà la importància del treball de Càritas i de les famílies per tal de superar la crisi econòmica i com aquestes institucions estan essent intel·ligents i “astutes” per tal de trobar la forma necessària per multiplicar l’ajuda i optimitzar els recursos al servei del bé comú, complint el consell de Jesús a l’Evangeli. En aquest sentit Mons. Vives animà els fidels a ser justos en l’ordre econòmic i social defensant la justícia en tots els àmbits, sense corrupcions: econòmic, social i exhortà els cristians catòlics a ser exemplars pel que fa a l’honradesa en l’ús i administració dels propis béns i en el món dels negocis.
Exhortà els habitants de la Portella a encomanar-se al Sant Crist del Bon Consol perquè fos el seu “consol” davant les dificultats i els problemes que la vida a vegades ens comporta i a estimar-lo amb devoció. I demanà que davallés una benedicció de pau i de germanor per a tot el poble.
Es felicità per les obres realitzades en el temple parroquial que gràcies a la suma de l’esforç de les diverses Institucions i sobretot del poble fidel han permès que l’església recuperi el seu esplendor.

En acabar la celebració eucarística es cantaren els goigs a llaor del Sant Crist del Bon Consol mentre es passà a venerar la seva imatge tan estimada pels pobles de La Portella, Albesa i de tota la contrada ja que aquesta imatge fou invocada en l’antigor en temps de la pesta, tot fent prometença de fer festa a perpetuïtat si es veien deslliurats d’aquell flagell amenaçador.

Posteriorment el Sr. Arquebisbe s’adreçà a l’Ajuntament on acompanyat de l’Excm. Sr. President de la Diputació i de l’Il·lm. Sr. Alcalde firmà en el llibre d’honor del municipi.

A continuació Mons. Vives beneí un nou local que l’Ajuntament de La Portella ha construït pel jovent del poble acompanyat per les M.I. Autoritats. Un aperitiu popular de germanor on l’Arquebisbe pogué saludar els fidels del poble clogué la jornada festiva.