Festa del Corpus a la Catedral i arreu del Bisbat

El diumenge dia 18 de juny a totes les Parròquies del Bisbat es va celebrar amb solemnitat la festa tan tradicional del Corpus Christi, exaltació de l’amor a Jesús, fet Eucaristia per a la salvació del món, i manifestació de fe popular en la seva presència real. A moltes parròquies va tenir lloc un Acte eucarístic o la Processó pels carrers dels pobles, amb el desig que el Senyor visiti amb la seva presència salvadora tots els racons de la vida de cada dia.

A la Catedral de Sta. Maria de La Seu d’Urgell, l’Arquebisbe Joan-Enric, acompanyat del Capítol Catedral i dels preveres de la ciutat, va presidir a la tarda la solemne Eucaristia i la processó pels carrers de la Ciutat on hi van participar un bon grup d’infants que enguany havien rebut la seva primera comunió així com els Armats de la ciutat de La Seu d’Urgell. A la plaça del Mercat, centre neuràlgic de la ciutat, va tenir una petita “statio” amb la benedicció del Santíssim Sagrament envers tots els ciutadans i, ben especialment, els malalts i els qui poden passar per moments de dificultat.

A la seva homilia l’Arquebisbe ha valorat ben especialment el treball dels voluntaris i voluntàries de Càritas diocesana d’Urgell i les Càrites parroquials que manifesten que la fe en l’Eucaristia ens compromet a ser portadors d’amor concret i generós a tots els qui més ho necessitin. Va demanar als fidels saber agrair el gran do de l’Eucaristia que és Jesucrist que resta enmig de nosaltres sota les espècies del pa i del vi eucarístic, presència real d’Ell mateix i aliment per al camí de la vida.

{youtube}VXwVbL9GgIc{/youtube}