Festa de Sant Josep

El 19 de març, solemnitat de Sant Josep, a tota la Diòcesi es va celebrar el Sant Patró de l’Església Universal.

L’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, va presidir el dia 19 de març l’Eucaristia a la Llar de Sant Josep de La Seu d’Urgell, que té com a Patró el Sant Custodi de Jesús.

A la seva homilia l’Arquebisbe va glossar les lectures de la Paraula de Déu proclamades, sobretot, l’Evangeli que parlava de “l’Anunciació” a Sant Josep on un àngel del Senyor se li li aparegué en somni i li digué: «Josep, fill de David, no tinguis por de prendre a casa teva Maria com a esposa. És cert que ella ha concebut per obra de l’Esperit Sant; ha de tenir un fill i li has de posar el nom de Jesús, perquè ell salvarà dels pecats el seu poble». Josep confia en la paraula de l’àngel i acull a Maria i és el gran custodi de la Verge i del seu Fill Jesucrist. L’Arquebisbe animà els fidels a saber ser custodis dels germans, especialment dels malalts i febles, dels més pobres, i animà a saber valorar el món obrer i el treball de cada dia fet amb amor perquè és el Patró del treball. Finalment recordà com Sant Josep és el protector dels seminaristes i dels seus formadors i com se celebra al voltant de la seva festa el Dia del Seminari.
Mons. Vives va animar a pregar especialment per les vocacions al ministeri ordenat.

El Seminari diocesà, unit al Seminari Interdiocesà de Catalunya, ha d’estar en el cor i les oracions de tots els diocesans. Ara hi ha sis seminaristes preparant-se per ser ordenats, si Déu ho vol. Preguem per ells i per tots els altres que arreu del món estan en camí. Que Sant Josep els guardi!