Festa de Sant Galderic a Terrassa

El vespre del dissabte 21 d’octubre va tenir lloc a la Parròquia de Sant Josep de Terrassa la celebració de la festa de Sant Galderic, patró de la pagesia catalana. Enguany la Fundació Sant Galderic que organtiza la Missa juntament amb el Rector de la Parròquia, Mn. Jordi Fàbregas , va voler convidar com a predicador l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives. A l’Eucaristia hi van assistir els Alcaldes de Terrassa i Matadepera, Il·lms. Srs. Jordi Ballart i Guillem Montagut; el President de la Fundació Sant Galderic, Sr. Miquel Font, i una gran quantitat de fidels que omplien el temple parroquial de Sant Josep. Van concelebrar amb l’Arquebisbe, el Rector, Mn. Jordi Fàbregas, Mn. Carles Cahuana i altres preveres de Terrassa.

A les seves paraules inicials l’Arquebisbe d’Urgell mostrà la seva alegria per poder presidir enguany la festa de Sant Galderic, patró dels pagesos catalans, i va agrair la invitació del Sr. Rector i la presència dels Alcaldes de Terrassa i Matadepera. Amb tot, va voler demanar des de l’inici de la celebració eucarística, una pregària intensa per la pau a Gaza i Terra Santa i va comunicar les recents notícies que havia rebut de la parròquia catòlica llatina de Gaza dedicada a la Sagrada Família que havia acollit les víctimes i familiars del recent bombardeig a l’església grega ortodoxa de Sant Porfidi. Va demanar als fidels de pregar especialment per la reconciliació i la pau

A la seva homilia l’Arquebisbe Vives glossà les lectures de la Paraula de Déu proclamades en aquell diumenge on Jesús respon a la pregunta comprometedora que li fan sobre si  “és lícit o no, de pagar tribut al Cèsar?. I la resposta de Jesús, que “retornin al Cèsar el que és del Cèsar, i a Déu, allò que és de Déu”. Mons. Vives glossà com la resposta de Jesús busca defugir la polèmica i anar més enllà d’una pregunta capciosa amb mala intenció i que els cristians lluitin per la transformació del món implicant-se en les realitats temporals però tenint clar que la primacia sempre és de Déu. Mons. Vives subratllà el valor dels qui es dediquen honestament a la més alta de les caritats, com és el servei polític, amb la intenció de millorar la societat i treballar pel bé comú, però destacà com no hi ha cap realitat temporal que pugui esgotar l’Evangeli, que sempre ens anima a construir el Regne de Déu anant més enllà i valorant sobretot la dignitat de tota persona humana, des de la seva concepció fins a la seva mort natural. No podem caure en un espiritualisme desencarnat però tampoc no podem oblidar la primacia que sempre ha de tenir Déu. En el Diumenge del DOMUND, va voler pregar i tenir presents els missioners i missioneres, que treballen en l’evangelització “ad gentes”, a tots els pobles, destacant la seva vocació i com en aquell diumenge els havíem d’ajudar amb la nostra pregària i amb l’aportació econòmica perquè la tasca dels missioners era molt important.

Finalment, en la festa de Sant Galderic, volgué recordar el valor de la pagesia i de les persones que treballen amb la terra ja que ens ajuden a saber valorar que tot el que rebem és un do de Déu: a sembrar amb esperança, creient que recollirem el fruit, confiant en la gràcia i l’ajuda de Déu. L’Arquebisbe va pregar pel do de la pluja tan important pels pagesos i els seus conreus i va voler agrair el treball que la Fundació Sant Galderic porta a terme per ajudar diverses entitats i realitats de Terrassa i dels seus contorns.

Al final de la Missa l’Arquebisbe va beneir les tradicionals coques de Sant Galderic que són repartides entre els assistents. Després el President de la Fundació, Sr. Miquel Font, va fer el lliurament dels Ajuts anuals als projectes socials que han estat escollits i reconeguts per la Fundació.

Un piscolabis de germanor en els locals parroquials en acabar l’Eucaristia va servir per posar fi a una festa entranyable.