Festa de Sant Antoni de la Grella a La Massana

El dia 17 de gener és festa gran a La Massana. Sant Antoni de la Grella – bella ermita al peu del túnel del mateix nom, al costat del poble – acull la celebració eucarística en honor del Sant. El poble fidel emplenava de gom a gom la capella, encapçalat per les autoritats parroquials i nacionals.

Des de sempre els creients honorem un sant, que protegeix  l’economia de les nostres  llars, que abans estava fonamentada  en els animals -vaques, eugues, ovelles… -, base  del benestar comú.  Però, sobretot, el poble era conscient que el progrés material de la parròquia estava profundament lligat  a l’espiritualitat, que conreava des del desert el monjo Sant Antoni. Avui, doncs, encara que la nostra economia no està centrada en el  bestiar, som conscients que si hi ha crisi d’espiritualitat seguirà crisi econòmica, cosa que, per desgràcia, ja és una realitat. Com algun polític ha dit: “Cal posar en relleu que els valors de llibertat, justícia, esforç i solidaritat, compartits àmpliament per la societat catalana, tenen la seva arrel en l’Església catòlica, i que són molt importants en els moments de crisi que estem vivint”.

Abans es va fer una capta amb la capelleta del sant, que estimula la gent a ser generosa amb els pobres i els recordava que la pregària a la llar ajuda a créixer en la fe.

A continuació de la missa,  seguint els usos i costums de la Parròquia, es va fer la subhasta amb molta assistència i participació. Tot el que es recollí es va destinar a Càritas parroquial de La Massana, per ajudar la gent necessitada, que per desgràcia augmenta.

Tot seguit es va repartir l’escudella tradicional, molt concorreguda per ser dissabte, amb un dinar de germanor, que volia rectificar la nostra vida aïllada i estressant.

thumb_festa_de_sant_antoni_de_la_grella_a_la_massana