Festa de les religioses Filles de Crist Rei a Agramunt

La Comunitat de les Filles de Crist Rei d’Agramunt van celebrar el diumenge 21 la renovació dels seus vots de vida consagrada, en el marc de la festa litúrgica de Jesucrist Rei de l’Univers. Una celebració que va començar amb el Tridu a Crist Rei els dies previs al diumenge, una pregària acompanyada de l’exposició del Santíssim i la meditació que les mateixes religioses havien preparat. El Tridu acabava amb la celebració de la Santa Missa.

Amb tot, el dia més important per la seva celebració va ser el diumenge durant la Missa Major de la parròquia de l’Assumpta d’Agramunt, ja que van ser les religioses les encarregades de preparar les diferents monicions, pregàries i ofrenes, així com de donar la benvinguda als fidels que van assistir-hi. Entre ells hi havia a més d’agramuntins, persones vingudes dels poblets de la Ribera del Sió que volien fer arribar el testimoni de la seva amistat cap a les religioses i cap a l’obra que va fundar l’agramuntí Mn. Josep Gras a finals del segle XIX a Granada. Per solemnitzar la festa, van acompanyar amb els seus cants el Cor Parroquial, als quals se’ls va agrair el seu servei, i en les vigílies de la seva patrona Santa Cecília, es va demanar per la seva tasca a Agramunt i pobles de la Ribera del Sió.

El moment més emotiu i significatiu va ser quan les germanes Dolores, Ángeles i Francisca van renovar els seus vots religiosos, al costat de la imatge de Crist Rei, i mirant els fidels per expressar aquest sentit de servei i acció cap al poble, en aquest moment representat pels fidels que van assistir a l’Eucaristia. Al final de la missa Mn. Jaume Mayoral va adreçar unes paraules, en nom dels presents i de la Parròquia, d’agraïment a les religioses Filles de Crist Rei, a la vegada que demanava que el llegat agramuntí del seu fundador Mn. Gras continués ben present arreu del món, a través de la seva tasca espiritual i evangelitzadora.

Al final el Cor Parroquial va cantar l’Himne de Crist Rei al qual es van unir les religioses i els fidels. La fotografia de família per recordar aquesta celebració i les felicitacions que van rebre dels fidels van concloure aquesta festa religiosa i també parroquial.