Felicitació de la Cúria a l’Arquebisbe amb motiu de la seva onomàstica

Amb motiu de la celebració de Sant Joan, la Cúria Diocesana, els seminaristes i els treballadors del Bisbat d’Urgell es van aplegar divendres 21 de juny, al migdia, a la sala d’actes de la Casa del Bisbat, per felicitar l’Arquebisbe Joan-Enric amb motiu de la seva onomàstica del 24 de juny.

El Vicari General, Mn. Josep Maria Mauri, fou l’encarregat de transmetre la felicitació a l’Arquebisbe en nom de tots els presents. En les seves paraules, Mn. Mauri va felicitar l’Arquebisbe i recordà que Sant Joan il·lumina el camí de l’Arquebisbe, heretant les seves virtuts doncs ha estat una llum en el seu camí. A través del seu mestratge Sant Joan ha preparat els camins del Senyor pels fidels, camins que en ocasions no són visibles i requereix dibuixar-los en caminar. Com a creients, tot i que la boira envolti l’horitzó sabem que existeix la Llum. En aquest sentit, Mn. Mauri recordà com l’Arquebisbe Joan-Enric actua com a pastor ajudant i guiant, aportant serenitat i fortalesa, a recórrer aquest camí al seu ramat.

La trobada joiosa no només té com a fi celebrar l’onomàstica de Mons. Vives, sinó que és un dia de goig per a tota l’Església d’Urgell en ser també una oportunitat perquè tots recordem el camí recorregut de la missió amb joia, il·lusió i esperança. Finalment, agraí la capacitat d’acompanyament que Mons. Vives té amb les persones, especialment amb els preveres, i clogué el parlament demanant al Senyor benediccions de pau i joia per a l’Arquebisbe i tots els presents.

A continuació l’Arquebisbe Joan-Enric va agrair la felicitació assegurant que un Bisbe no és res sense els seus col·laboradors. Demanà als presents que resessin per ell, ja que com a creient, també requereix que els Sants l’ajudin. Recordà que també se celebrava Sant Lluís, qui renuncià a la seva vida de luxe i poder per fer-se jesuïta i va donar la vida pels malalts. Demanà la seva protecció especialment per a aquelles persones malaltes que en endavant ocuparan l’ala de Sant Lluís del Seminari Diocesà d’Urgell en ser reconvertida en Centre de Salut Mental. Esmentà el goig que per a ell és servir, no només com a Arquebisbe-Bisbe de la Diòcesi d’Urgell, sinó també en el paper com a Copríncep episcopal del Principat d’Andorra al qual serveix amb dedicació pastoral. Mons. Vives clogué el parlament assegurant que el millor testimoniatge que podem donar és que, com Sant Joan, a la vida, els altres creixen i nosaltres minvem. Aquest és el millor servei.

En acabar, Mn. David Codina, Secretari general, en nom de la Cúria i de tots els preveres i diaques del Bisbat d’Urgell, va fer lliurament a l’Arquebisbe Joan-Enric d’un quadre-retrat seu, obra pictòrica de l’artista catalana Rebeca Muñoz Carrillero.

És llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona i té una gran quantitat d’obres i exposicions. Entre les obres de l’artista que cal destacar hi ha l’escultura del Beat Pere Tarrés del Palazzo San Calixto de la Ciutat de Vaticà (2010) i també la que l’autora va fer per al Santuari-Basílica de la M. de Déu de Núria (2012); la imatge del Sant Josepmaria Escrivà de Balaguer de l’església de Sant Julià de Lòria, al Principat d’Andorra (2012); la imatge de la Beata Anna Maria Janer a Talarn (2014); i la imatge de la Beata Anna Maria Janer a Cervera (2022). Ha rebut diversos premis i beques: guanyadora de la beca Güell d’escultura (1996) i el primer premi del concurs d’arts del Col·legi de Metges de Barcelona (2005).

Segons paraules de la mateixa artista Rebeca Muñoz, “el retrat pictòric de Mons. Joan-Enric Vives mostra el claustre de la Catedral de Santa Maria d’Urgell emmarcant la figura de Mons. Vives en un joc de llums i contrallums que fan que els colors dibuixin el volum, els tons de la pell i la roba. El bust, d’un tres-quarts, marca una línia invisible entre el rostre, la Creu pectoral i les mans, fent palès l’equilibri entre l’autoritat, la fe i la bonhomia de l’Arquebisbe Joan-Enric.

L’acte clogué compartint amb germanor la coca i el cava que ens recorden les festes de St. Joan.