Perico Pastor exposa les seves il·luminacions de la Bíblia a La Seu d’Urgell

dscn1250

El Museu Diocesà d’Urgell presenta des del divendres 22 de juny l’exposició d’una mostra de les il.lustracions que el pintor Perico Pastor ha creat per a il·luminar la Bíblia. Aquesta exposició d’art religiós contemporani va ser presentada a La Seu d’Urgell el mateix divendres al vespre, en un acte presidit per l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, i al qual van assistir el mateix artista, així com el biblista i Degà de la Facultat de Teologia, Dr. Armand Puig; la Directora General de la Fundació Catalunya Caixa, Marta Lacambra,  l’Alcalde de La Seu d’Urgell, Sr. Albert Batalla, i el Director del Museu Diocesà d’Urgell, Mn. Antoni Cagigós.

Perico Pastor va crear 1.500 il·lustracions, aquarel.les i pintures per a la Bíblia, de les quals se n’han utilitzat unes mil. Va explicar a la presentació quina ha estat la seva tasca: “agafar el teixit d’un text i llegir-lo. El nostre ofici d’artista consisteix a compartir la mirada, que no vol dir interpretar o imposar. Sense falsa modèstia, l’únic que he fet és “recollir punts de mitja” per teixir una xarxa. “Vaig aprendre a fer-ho a casa i aquí, a La Seu d’Urgell”. Mn. Armand Puig va parlar de l’hermeneuta Perico Pastor quan fa la seva aproximació al text de la Bíblia. Amb les seves il·luminacions “no desafia el text, però no s’hi acomoda fàcilment”, manté una lluita intel.lectual amb el text i també un diàleg molt potent: “ho fa amb el pinzell, la ploma, i el que cerca és la claredat. Distingeix bé les coses però ho fa amb una gran profunditat”. El biblista també va destacar la relectura de la Bíblia que traspua en el treball de Pastor, que fa d’aquesta Bíblia, en què les pàgines estan pensades combinant el text i les il.luminacions, una peça de gran valor: “no hi ha avui cap altra Bíblia a Europa que tingui aquest atractiu”.

Va iniciar l’acte a la Capella de St. Miquel del conjunt catedralici de La Seu, el Director del Museu, que va glossar la figura de Perico Pastor infant i jove i les anècdotes viscudes conjuntament amb la lectura de la Biblia, ja que ell mateix va ser mestre de l’artista a La Seu, durant la seva infantesa. L’exposició que es pot visitar fins el 15 de setembre al Museu Diocesà de La Seu, ha viatjat des de La Pedrera, Barcelona, on va ser iniciada, tot passant per València i Manresa, com va indicar Marta Lacambra, que va expresar la gran emoció perquè aquesta exposició es pugui veure a La Seu d’Urgell, lloc on va néixer Perico Pastor.

dscn1187dsc_0044dscn1198dscn1239dscn1254dscn1278dscn1283