Exèquies de Mn. Pau Marquès i Sort a La Seu d’Urgell

Exèquies de Mn. Pau Marquès i Sort a La Seu d’UrgellL’Arquebisbe d’Urgell va presidir el dia 3 de desembre les exèquies del M.I. Mn. Pau Marquès i Sort, de 88 anys, Canonge de la Santa Església Catedral d’Urgell, que va morir el dia 2 de desembre a la Residència de St. Josep de les Germanetes dels Ancians Desemparats on havia passat els darrers anys de la seva vida sota l’atenció de la Comunitat de Germanetes.

Un bon grup de preveres concelebrà l’Eucaristia a la Catedral d’Urgell amb la presència de l’Excm. Sr. Alcalde de Les (Vall d’Aran) i de molts fidels de la Vall d’Aran i dels pobles veïns a La Seu d’Urgell que Mn. Pau havia servit. També s’hi féu present el Moviment apostòlic cristià de jubilats i gent gran Vida Creixent, a qui Mn. Pau acompanyà com a Consiliari durant molts anys. Ells li dedicaren unes sentides paraules d’agraïment i homenatge.

Mn. Pau Marquès va néixer a Oliana, el dia 29 de desembre de 1924 i realitzà els estudis de Filosofia i de Teologia al Seminari Diocesà d´Urgell. Fou ordenat de prevere el 19 de juny de 1955 i la seva primera missió fou la de Vicari de Bossòst, a la Vall d’Aran, que a l´any següent s’amplià com a Ecònom de Canejan i encarregat de Bausén.

El juliol de 1964 fou nomenat Ecònom de Les Avellanes i encarregat de Tartareu i Santa Linya. Però al cap de cinc anys, el 1969, retornà a la Vall d´Aran com a rector ecònom de Les, Canejan i Bausén.

L´any 1992, després d´haver servit pastoralment durant 32 anys la Vall d´Aran, es traslladà amb els seus germans a La Seu d´Urgell. Ells passaren a residir a la Llar de St. Josep i Mn. Pau al Seminari Diocesà, i a cap d’un any fou nomenat Canonge de la Santa Església Catedral de Sta. Maria de La Seu d´Urgell. Fou membre elegit del Concili Provincial Tarraconense de 1995.

Des del setembre de 1993 fins el maig de 2004 també se li confiaren com a Rector les parròquies d’Estamariu, Bescaran, Querforadat i Bar. I durant cinc anys, fins l´octubre de 2003, acompanyà com a Consiliari diocesà el moviment apostòlic de jubilats i gent gran “Vida Creixent”.

L´any 2008 ja més dèbil de salut i de forces, passà a residir a la Llar de St. Josep de la ciutat de La Seu d´Urgell, on ha mort el dia 2 de desembre de 2013, als quasi 89 anys d’edat i 58 de ministeri sacerdotal. Sempre estigué molt content de ser un “capellà de muntanya”, com ell volgué titular el seu llibre editat a Claret, que explica la vocació de servei de sacerdot-pastor entre la gent de muntanya.

Que al cel sia, i que el Senyor li premiï tots els seus treballs apostòlics!