Estada de la Gna. Maria Núria Solà a la diòcesi d’Urgell

Estada de la Gna. Maria Núria Solà a la diòcesi d'UrgellLa religiosa de la Congregació de les Vedrunes, Gna. Maria Núria Solà va visitar la diòcesi d’Urgell del 9 al 12 de febrer per explicar el seu testimoni missioner a l’entorn dels projectes de Mans Unides a l’Àfrica en grups de treball de Mans Unides diocesana, de catequesi, a les escoles i a mitjans de comunicació diocesans.
La Gna. Maria Núria va explicar la seva experiència a l’Àfrica durant més de 24 anys. Els darrers 13 anys a la República Democràtica del Congo, on dirigeix juntament amb d’altres companyes religioses una escola amb mes de mil infants en un dels barris més poblats de la capital del Congo, Kinshasa. La religiosa va arribar a Puigcerdà el diumenge 9 de febrer i va participar de l’Eucaristia vespertina de la Parròquia.

El dilluns dia 10 es va fer present als cursos de 4rt., 5è i 6è de primària de l’escola Vedruna de Puigcerdà, per la tarda va visitar els infants de catequesi de la parròquia. El dia 11 va dur el seu testimoni a Seu d’Urgell, on va ser entrevistada pels mitjans de comunicació diocesans i també locals, com l’emissora RàdioSeu , on va participar en una tertúlia en directe. Va treballar amb el grup de Mans Unides de La Seu, i a la tarda va explicar les seves experiències als joves de 3er i 4at. ESO a La Salle, on va posar en relleu la greu problemàtica que viu el Congo a causa de les guerres internes que segueix patint.
A Balaguer també va ser rebuda per l’equip de Mans Unides i varen compartir les seves vivències. El dia 12 va estar amb els joves d’ESO de l’escola Vedruna de Balaguer; a l’escola Pia de Balaguer amb els alumnes de 3er, 4rt., 5è i 6è de Primària, i més tard, a l’UEC de Balaguer per fer present la seva experiència als alumnes d’aquesta unitat. Des de la Delegació han valorat molt positivament la disponibilitat i el bon tracte de la religiosa i la seva forma de fer sensibilització.

mans unides globus 088mans unides globus 094mans unides globus 097p1000617p1000619