Encontre amb els Seminaristes i Formadors del Seminari Major Interdiocesà

Dimecres dia 15 de gener a la nit, l’Arquebisbe d’Urgell i Bisbe Delegat per al Seminari Major Interdiocesà de Catalunya, va celebrar l’Eucaristia al Seminari Major Interdiocesà a Barcelona i, després del sopar, va dirigir una conversa-col·loqui amb els seminaristes sobre el seu pelegrinatge a Terra Santa on acabava de participar, en nom de la Conferència Episcopal Espanyola, dels dies 11 al 16 de gener.

La Coordinadora de les Conferències Episcopals per a l’Església a Terra Santa “Holy Land Coordination” (HLC) va tenir el seu encontre anual a Jerusalem, Betània, Ramal·lah i Gaza. Els Bisbes participants visitaren diferents parròquies, famílies cristianes, centres assistencials, Congregacions catòliques per tal d’interessar-se per la seva missió i mostrar el seu suport als cristians de Terra Santa en les seves esperances i dificultats.

Aquesta Coordinadora “Holy Land Coordination”, va ser establerta per suggeriment de la Santa Seu fa uns vint anys per oferir suport a les comunitats cristianes del País de Jesús, l’Església Mare de Jerusalem. El pelegrinatge és un dels aspectes més interessants d’aquests encontres anuals, amb la pregària, el compartir i la sensibilització dels propis països i comunitats eclesials a partir del que han vist i sentit. Bisbes de Anglaterra i Gal.les, Estats Units, Canadà, Escòcia, Irlanda, Itàlia, França, Bèlgica, Alemanya, Espanya, Suïssa, Islàndia i Països Nòrdics i SudÀfrica, visitaren les comunitats catòliques i participaren diàriament en la litúrgia.

El Comunicat final de la Trobada ha estat aquest.