“Els voluntaris de Càritas, portadors d’esperança

“Els voluntaris de Càritas, portadors d’esperançaAquest mes d’octubre, el diumenge dia 20, farà un any de la Trobada de Voluntaris de Càritas de tota Catalunya a Barcelona, una jornada que la majoria encara tenim molt present en el record i en el cor. Uns dels moments més esperat va ser la Xerrada del Cardenal Óscar Andrés Rodríguez Maradiaga, que el va titular “Els voluntaris de Càritas, portadors d’esperança“, unes paraules que van ser molt agraïdes i aplaudides pels quatre mil voluntaris que omplien el Fòrum de Barcelona. Un discurs on el cardenal Maradiaga va anar desgranant la tasca i la importància dels voluntaris en el sí de l’Església i també de la societat. Al final ens recordava que “Gràcies a vosaltres, voluntaris i voluntàries, per a molts pobres l’esperança té un nom: CÀRITAS!“.

Per aquest motiu des de Càritas Catalunya s’ha publicat un petit llibret de 36 pàgines que vol recordar i tornar a agrair als 10.000 voluntaris de Càritas a Catalunya la seva tasca entregada i que com ens diu el text són l’esperança d’una societat en crisis econòmica i de valors. A més el llibret recull les intervencions de la Presidenta de Càritas Catalunya, la Sra. Carmen Borbonès i del Cardenal i bisbe delegat de Càritas a la Tarraconense, Mons. Lluís Martínez Sistach.

I per donar al material un millor profit catequètic i formatiu s’ha acompanya amb unes pautes de lectura, que pot ser una bona eina per treballar en grups, com una catequesis per a voluntaris i voluntàries de les nostres Càritas Parroquials, o grups de les nostres parròquies diocesanes.