Els seminaristes del Curs Introductori de les Diòcesis de Catalunya visiten el Bisbat d’Urgell

Aquesta visita s´inscriu en el marc de les que els seminaristes del Curs Introductori fan a les diferents diòcesis de Catalunya, al llarg del curs.

La visita a Urgell es va realitzar els dies 6, 7 i 8 de juny. Acompanyats del responsable del curs introductori, Mn. Josep Serra i del Vicerector del Seminari Major Interdiocesà, Mn. Pere Oliva. Els seminaristes conegueren i visitaren el Santuari del Sant Crist de Balaguer on foren rebuts pel capellà del Santuari Mn. Pau Vidal i per la Comunitat de Religioses Clarisses.

Al migdia arribaren a La Seu d´Urgell i a la tarda Mn. Ignasi Navarri, Rector del Seminari d´Urgell els explicà la història de la Catedral de Sta. Maria d´Urgell i visitaren el Museu Diocesà. A continuació celebraren l´Eucaristia a la mateixa Catedral. Al vespre tingueren un encontre amb el Sr. Arquebisbe, Mons. Joan-Enric Vives.

L´endemà, dimarts dia 6, visitaren el Principat d´Andorra. Mn. Ramon Sàrries, Rector de la Parròquia de St. Esteve d´Andorra la Vella i Arxiprest de les Valls, els presentà la realitat pastoral de l’Església al Principat d´Andorra. Celebraren l´Eucaristia a St. Esteve d´Andorra la Vella i es traslladaren a la Casa de Colònies d´AINA, a la Parròquia de Canillo, on foren rebuts per Mn. Ramon Rossell, Rector de Canillo i Capellà del Santuari. A continuació visitaren el Santuari de la Mare de Déu de Meritxell, patrona del Principat d´Andorra i recorregueren les 7 parròquies del Principat. En retornar a La Seu d´Urgell visitaren el Palau Episcopal.

El dimecres dia 6, acompanyats de Mn. Ignasi Navarri, visitaren l´Arxiprestat de la Cerdanya, celebraren la Missa a l´Ermita de la Mare de Déu del Remei, de la Parròquia de Bolvir i dinaren a la Casa d´espiritualitat de Tartera.

Una estada breu però intensa, de convivència, de pregària, de reflexió i de coneixement de la realitat del Bisbat d´Urgell.