Els Reis d’Orient adoren l’Infant Jesús

Els Reis d’Orient adoren l’Infant JesúsAquest passat diumenge Ponts va tenir la visita, com cada any, dels Reis Mags. A primera hora del vespre una comitiva de més de 100 patges van acompanyar a Melcior, Gaspar i Baltasar pels carrers del poble, acompanyats per molts infants i moltes famílies. Un itinerari que va aturar-se a l’església parroquial per fer l’Adoració de l’Infant Jesús (un costum que torna a moltes parròquies del Bisbat, després de gairebé perdre’s) i poder ser acompanyats en aquest moment pels infants i les seves famílies. Una vegada arribats a l’església parroquial les campanes van anunciar la seva solemne presència règia, i des de l’altar va ressonar el text de l’Evangeli de Mateu que recull l’Epifania, un text que ens diu:

“Llavors l’estrella que havien vist sortir començà a avançar davant d’ells, fins que s’aturà damunt el lloc on era l’Infant. L’alegria que tingueren en veure l’estrella va ser immensa. Van entrar a la casa, veieren el nen amb Maria, la seva mare, es prostraren a terra i el van adorar. Després van obrir les seves arquetes i li oferiren presents: or, encens i mirra.”
També els avis i àvies de la residència van tenir la visita del patge Faruk que en nom dels Reis Mags, els va visitar i els va portar el seu missatge. No cal dir que des dels més petits als més gran van fruir d’aquesta tradició. Una possibilitat de fer-nos presents en les tradicions populars que es fan als nostres pobles i que ens permeten com a parròquia poder recolzar aquesta mena d’esdeveniments, en la qual hi participen molta gent (així com també en els pessebres vivents, els pastorets, …).

Els Reis d’Orient adoren l’Infant JesúsEls Reis d’Orient adoren l’Infant Jesús