El Copríncep d’Andorra rep el President de la Generalitat al Palau Episcopal

L’Arquebisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra, Mons. Joan-Enric Vives, va rebre el matí del dia 15 de juny, al Palau Episcopal, el President de la Generalitat de Catalunya, M. Hble. Sr. Quim Torra. Aquesta era la primera trobada amb el Copríncep d’Andorra del President de la Generalitat, coincidint amb la presència del President a La Seu d’Urgell on ha inaugurat la 29ª Trobada Empresarial al Pirineu.

Ha estat una trobada molt cordial, dins l’àmbit de les relacions de bon veïnatge i de cooperació entre el Principat d’Andorra i la Generalitat de Catalunya.

Amb posterioritat a la trobada l’Arquebisbe d’Urgell ha girat acompanyat del M. Hble. President de la Generalitat i de l’Il·lm. Sr. Alcalde de la ciutat de La Seu d’Urgell, Il·lm. Sr. Albert Batalla, i de l’Excm. President de la Diputació de Lleida Joan Reñé, una visita a l’Arxiu diocesà d’Urgell on l’arxiver diocesà, Mn. Benigne Marquès, ha mostrat al President les joies documentals que es custodien a l’arxiu diocesà: el Beatus de La Seu d’Urgell, s.X ; el pergamí del Monestir de Codinet de l’any 815 (el pergamí datat més antic dels que es conserven a Catalunya); i altres documents de gran valor històric i arxivístic.

A continuació, acompanyats dels Vicaris Generals, Mn. Ignasi Navarri i Mn. Josep M. Mauri i de l’Arquebisbe, el President de la Generalitat ha visitat la Catedral de Santa Maria de La Seu d’Urgell del segle XII amb el seu claustre restaurat del s. XIII.