Dos seminaristes reben el Ministeri de Lectors

img_1977

Dimecres dia 11 de maig al vespre, a la Capella del Seminari Major Interdiocesà de Catalunya, a Barcelona, l’Arquebisbe d’Urgell va conferir el ministeri de Lectors als seminaristes d’Urgell Alfons Vásquez i Emili Villegas. Hi van participar una nombrosa representació de fidels de les parròquies on col·laboren pastoralment La Seu d’Urgell i Andorra la Vella, amb la Comunitat de seminaristes de les diverses diòcesis de Catalunya que s’hi formen.

Amb l’Arquebisbe van concelebrar el Rector i Vicerector del Seminari Interdiocesà, el Rector del Seminari d’Urgell, els Arxiprestos d’Andorra i de La Seu d’Urgell, així com altres preveres amics.

Fou un dia de joia per a tota la Diòcesi d’Urgell i pel Seminari que veuen com van madurant les llavors vocacionals i s’encaminen amb agraïment vers el ministeri sacerdotal.

L’Arquebisbe a l’homilia destacà el valor de fer-se acollidors de la Sagrada Escriptura per llegir-la i transmetre-la amb tota fidelitat i compromís als germans, i a tots els homes, especialment als pobres que no tenen accés a la seva lectura i coneixença. Els parlà de les dificultats i persecucions que, segons el llibre els Fets dels Apòstols que anem rellegint al temps pasqual, provoquen una fecunditat nova en l’anunci i difusió de l’Evangeli i la creixença de les comunitats, i remarcà com Jesús, parla dels deixebles, especialment dels seus futurs apòstols quan els descriu com aquells “que el Pare li ha donat” i que deixarà pas perdre. Animà els dos nous lectors a aprofundir i estimar les Escriptures perquè en elles hi trobaran consol i esperança. I a fer-se ells mateixos paraules vives de Jesucrist perquè el món cregui.

img_1965img_1967img_1968