Dia del Seminari a les Parròquies de la Diòcesi

Diumenge dia 18 de març es va celebrar el Dia del Seminari, enguany sota el lema “Apòstols per als joves” a tota la Diòcesi, amb la pregària, la col·lecta i els testimoniatges. Aquesta jornada sempre ens recorda la importància de les vocacions sacerdotals, ens convida a pregar pels seminaristes i a col·laborar amb el Seminari diocesà. El nostre Seminari Diocesà d’Urgell va participar activament en aquesta jornada, enviant als seus seminaristes a diverses parròquies de la Diòcesi, per tal que donessin el seu propi testimoni vocacional.

Concretament van estar presents a les parròquies de Balaguer, Tremp, Sort, Guissona i Escaldes-Engordany. Compartir el seu propi camí vocacional, així com la vida que porten al Seminari va ser per ells una experiència molt enriquidora. Així mateix, les diverses comunitats parroquials van tenir així ocasió de conèixer de prop la vida dels seminaristes i què ha conduït aquests nois joves a iniciar aquest camí de seguiment del Crist, tot preparant-se per a exercir el ministeri sacerdotal.

A la vegada també es va animar els seminaristes que parlessin de la necessitat que els joves estiguin presents i puguin trobar el seu lloc en les comunitats parroquials, així com també que siguin acompanyats en el seu camí personal i comunitari de fe. Una reflexió molt en consonància amb el proper Sínode de Bisbes sobre els joves, que se celebrarà el proper mes d’octubre, i que posa en relleu que una de les tasques més importants en les quals hem de dedicar els nostre esforços és ser capaços de sortir i convidar els nostres joves, oferint-los una vida eclesial que els sigui atractiva i acollidora i una fe que doni resposta a les seves inquietuds.