Dia del Seminari

El 19 de març, solemnitat de Sant Josep, a tota la Diòcesi es va celebrar el Dia del Seminari, aquest any amb el lema «Aixeca’t i posa’t en camí».

L’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, va presidir el dia 19 de març l’Eucaristia dominical del IV Diumenge de Quaresma, diumenge “Gaudete”,  a la Llar de St. Josep de La Seu d’Urgell, que té com a Patró el Sant Custodi deJesús.

A la seva homilia l’Arquebisbe va glossar les lectures de la Paraula de Déu proclamades, sobretot, l’Evangeli del cec de naixement. Jesús va ser causa d’una gran alegria per a aquell cec de naixement a qui atorgà la vista corporal i la llum espiritualde la fe. El cec cregué i rebé la llum del Crist. En canvi, aquells fariseus, que es creien en la saviesa i en la llum, romangueren cecs per la seva duresa de cor i pel seu pecat. De fet, «no es van creure que aquell home hagués estat cec i hagués arribat a veure-hi» (Jn 9,18). Sense la llum de la fe seríem gairebé cecs. Nosaltres hem rebut la llum de Jesucrist i cal que tota la nostra vida sigui il·luminada per aquesta llum. Més encara, aquesta llum ha de resplendir en la santedat de la vida per atraure’n molts que encara la desconeixen.

La Pasqua és propera i el Senyor vol comunicar-nos tota l’alegria de la Resurrecció. Disposem-nos per acollir-la i celebrar-la. «Vés a rentar-te» (Jn 9,7), ens diu Jesús… A rentar-nos en les aigües purificadores del sagrament de la Penitencia, que renova la grácia del baptisme. Hi retrobarem la llum i tota l’alegria i complirem la millor preparació per a la Pasqua.

Mons. Vives va animar a pregar especialment per les vocacions al ministeri ordenat i va recordar com el dia abans, 18 de març, els 4 seminaristes de la Diòcesi havien estat admesos als Ordes, a la Catedral.

El Seminari diocesà, unit al Seminari Interdiocesà de Catalunya, ha d’estar en el cor i les oracions de tots els diocesans. Ara hi ha quatre seminaristes peparant-se per ser ordenats, si Déu ho vol. Preguem per ells i per tots els altres que arreu del món estan en camí. Que St. Josep els guardi!