Danys al Campanar de Vielha dels segles XII-XIII

Foto: elperiodico.catUn llamp molt fort caigut a la vesprada del dia 7 de setembre va causar destrosses i un petit incendi al fustam del campanar de St. Miquel de Vielha, a la Vall d’Aran. I a causa de l’energia tan gran originada, hi ha hagut també danys a la Rectoria veïna al temple parroquial de Vielha.

El Rector i Arxiprest Mn. Pere Balagué de seguida hi acudí amb l’Alcalde de Vielha Sr. Àlex Moga i les forces de seguretat i bombers per tal d’apagar el foc i preveure’n les reparacions. No se celebraren les misses aquest dia 8 de setembre al temple parroquial, sinó que es traslladaren a un altre local de la vila, donat que al veí Santuari de la Patrona, la M. de Déu de Mijaran, tampoc no s’hi pot celebrar, d’ençà dels aiguats i les inundacions del passat mes de juny.

Dilluns dia 9 va girar una visita a Vielha d’inspecció i suport el Vicari general Mn. Josep M. Mauri, que amb l’Arxiprest s’entrevistaren amb el Mgf. Sr. Síndic d’Aran, bombers i forces d’ordre, i pogueren agrair l’ajut prestat per les institucions de la Vall, Ajuntament i Conselh generau, així com altres cooperacions. Els danys són importants però menors del que en un primer moment es pensava, i amb unes reparacions costoses per l’alçada, es podrà afermar la seguretat del campanar i la teulada, sense necessitat de desmuntar cap fragment del bell campanar de l’església, bastit entre els segles XII i XIII.