Curs d’Actualització Sacerdotal a Roma

Un any més el Pontificio Colegio Español de St. Josep ha organitzat el Curs d’Actualització Sacerdotal al seu centre a Roma, aquest any la XXXIIa. edició i per on hi han passat més de 1.000 sacerdots. Aquest any hi han participat 34 preveres vinguts de diferents bisbats espanyols i que durant un mes -del 25 d’abril al 24 de maig- han rebut una formació complementària en teologia de mans d’un grup de professors dels claustres de les grans Universitats Pontifícies  amb seu a Roma (Gregoriana, Lateranense, Urbaniana, Institut Bíblic, Santa Creu, Antonianum, Alfonsianum,…) amb una aproximació a les àrees de: Sagrada Escriptura, Cristologia, Història de l’Església, Dret Canònic, Espiritualitat, Moral, Litúrgia. Professors com: Juan Carlos Ossandán, Alberto Mingo, José Granados, Dario Vitali, José San José, Alfonso Crespo, Marín Carbajo, Mons. Piero Marini, entre altres. Un veritable luxe que han pogut tenir aquest grupet de preveres, del Bisbat d’Urgell hi ha participat Mn. Jaume Mayoral.

Al costat de la formació teològica, moments per a conèixer la ciutat de Roma, els seus monuments, molts d’ells de caràcter religiós, també per poder realitzar activitats de convivència i espiritualitat amb les sortides a Subiaco, Tívoli, Bolsena, Orvieto i la peregrinació a Assís, als llocs de la vida de Sant Francesc i Santa Clara.

També amb una diada de Recés espiritual i la vida litúrgica i espiritual, de cada dia, que es viu al Centre que dirigeixen i acompanyen els Sacerdots Operaris Diocesans, al costat dels més de 50 preveres joves (espanyols i alguns llatinoamericans), que cursen estudis de llicenciatura i doctorat a les Universitats Pontifícies de Roma, vida litúrgica amb el res de les Laudes, les Vespres, l’exposició al Santíssim, el Sant Rosari i molt especialment la celebració diària de l’Eucaristia.

També l’Audiència amb el Papa Francesc que va ser molt amable i proper amb el grup de sacerdots del curset. O la visita a la Congregació del Clergat on van ser rebuts pel Cardenal Prefecte Beniamino Stella i Mons. Jorge Carlos Patrón Wong, Secretari per als Seminaris. També la visita ocasional de diferents bisbes, arquebisbes i cardenals espanyols en les seves visites de treball a la Santa Seu, i la seva estada al Colegio Español, compartint amb ells taula i conversa.

Durant un mes la possibilitat d’aprendre d’una manera intensiva una bona actualització teològica, a la vegada que poder admirar el patrimoni cultural de l’església a Roma, convivint amb preveres joves que fan els seus estudis, una esplèndida experiència que s’ofereix a preveres que després d’anys d’activitat pastoral i parroquial poden fer un mes de formació i convivència. Tots ells agraeixen aquesta possibilitat que els ofereix el seu Bisbe, i també ho agraeixen als companys preveres i laics que durant aquest mes d’absència en les respectives parròquies es fan càrrec de la seva tasca pastoral i litúrgica.

Web del Pontificio Colegio Español