Consell diocesà de Càritas Urgell a Balaguer

El dissabte 9 d’abril va tenir lloc, al centre de Càritas Sant Domènec de Balaguer, la 51ª sessió ordinària del Consell Diocesà. Va estar acompanyada pel Delegat episcopal, Mn. Jaume Mayoral, i pel Director, Sr. Josep Casanova, a més dels representats de les Càritas Parroquials del Bisbat que es van poder fer presents.

Mn. Mayoral va dirigir la pregària que va ser la del Sínode dels Bisbes, i tot seguit va explicar la primera part de la reunió que va consistir en un treball per grups dels assistents al voltant del Sínode i de les qüestions que es plantegen des de Càritas Espanyola. Una activitat que va ocupar la primera hora de la trobada i on es van compartir opinions, experiències, dificultats,… Amb totes les aportacions dels grups es farà un resum per fer arribar a la Comissió Diocesana del Sínode.

Després es van continuar treballant els punts de l’ordre del dia. Es va aprovar l’Acta de la darrera sessió. Després el Director Sr. Casanova i la Coordinadora general de Càritas d’Urgell, la Sra. Marta Fortuny van desplegar, explicar i informar els assistents sobre la memòria d’activitats i la memòria econòmica de Càritas Diocesana d’Urgell i del Grup Grapats relatius a l’any 2021. Una explicació detallada que va destacar la tasca que es fa des de Càritas d’Urgell en una situació de pandèmia social i d’un augment de la pobresa i la vulnerabilitat a casa nostra. Una acció social i caritativa que ha dedicat 271.282 euros en ajudes d’alimentació, habitatge, salut, gent gran, escolars i altres. Les informacions del Director i la Coordinadora van recordar el lema clàssic d’“Ajuda’ns a ajudar”, ja que malgrat la feina feta encara falta molt de camí per “caminar junts” com ens recorda la preparació del Sínode amb els més pobres i vulnerables.

També es va demanar el parer del Consell per l’adquisició i compra d’un pis d’acollida transitòria ubicat a Balaguer i que els presents van aprovar. Aquests pisos d’acollida permeten fer costat a famílies amb dificultats de sostre i d’arrelament.

Seguint l’ordre del dia es va proposar la Directora de Càritas Parroquial de Bellvís, la Sra. Lluïsa Domenjo com a nova representant del Consell Diocesà a la Comissió Permanent, proposta que va ser ratificada. Es va agrair la tasca que fins ara ha fet en aquest càrrec el Sr. Joan Sans, de Càritas Parroquial de Linyola.

També es va parlar de la feina que en aquests moments es duu a terme a nivell de Bisbat per a l’acollida i acompanyament dels refugiats de la guerra d’Ucraïna. Mn. Ramon Balagué va explicar la bona feina que fan des de la parròquia i Càritas de Guissona, amb la col·laboració de Càritas d’Urgell, i sempre recordant que també s’atenen i s’acompanyen els pobres i marginats que també hi ha a les parròquies urgel·litanes i que vénen d’altres conflictes i situacions de vulnerabilitat.

La Jornada va acabar amb un dinar compartit entre els assistents i on van continuar parlant i debatent sobre la tasca que es fa des de Càritas, amb les alegries i les dificultats que es tenen en el dia a dia.