Consell Diocesà de Càritas a La Seu d’Urgell

img_0376

Dissabte dia 24 de novembre va tenir lloc a la Casa del Bisbat la 34ª sessió del Consell Diocesà de Càritas d’Urgell, que ha presidit el Sr. Arquebisbe Mons. Joan-Enric Vives i el Director de Càritas Diocesana Sr. Josep Casanova. A la reunió s’hi han fet presents a més dels membres de la Càritas Diocesana, els directors i presidents de la majoria de les Càritas Parroquials.
Una pregària va marcar l’inici de la trobada, i després el Sr. Arquebisbe va adreçar unes paraules encoratjant la nostra tasca i fent una radiografia de la difícil situació que s’està vivint. També ens va comunicar l’aportació de la Conferència Episcopal Espanyola a Càritas que enguany serà de 6 milions d’euros per a ajudar els més necessitats i finançar diferents projectes de Càritas.

Després la lectura i aprovació de l’Acta de la sessió anterior, i el Director va aportar unes pinzellades de les darreres activitats que s’han fet des de l’Assemblea Diocesana, amb un record agraït, per part de tots els assistents, a la Trobada de Voluntaris de les Càritas de Catalunya del mes d’octubre a Barcelona. La Sra. Marta Fortuny, coordinadora d’alguns del programes socials diocesans, en el seu torn de paraula ens va presentar el nou projecte de Suport Familiar, que neix davant la difícil situació, no només econòmica sinó afectiva, anímica i espiritual de moltes persones que acudeixen a Càritas.

També una altra de les coordinadores, la Sra. Maria Bullich va presentar les dades del programa d’Acollida que s’ha dut a terme fins ara. Amb una atenció a més de 2.300 persones, ateses en molts àmbits del dia a dia (alimentació, habitatge, subministraments, salut,…) i que comporta un esforç econòmic de gairebé 115.000 euros.
Després d’algunes informacions més sobre una possible campanya de finançament, atenció als transeünts, informació de dades de les Càritas parroquials, també del programa de roba solidària, i altres, es va presentar la Campanya Institucional per a aquest Nadal i per al proper Corpus.
Abans d’acabar la sessió es va fer una roda entre les diferents parroquials que van assistir per compartir amb la resta els seus projectes, problemes i inquietuds. Es va obrir un enriquidor i participat diàleg i a les 2 del migdia amb la pregària del parenostre es va donar per acabada la reunió.