Consagració de l’altar de St. Joan Baptista de Les (Val d’Aran)

ll-dscf0097

El dia 12 de maig a la tarda, l’Arquebisbe d’Urgell va consagrar l’altar de l’església parroquial de St. Joan Baptista de Les, a la Val d’Aran.
L’Església ha estat restaurada en el seu exterior, i s’ha disposat l’antic Baptisteri perquè també aculli, renovat, les imatges de valor i altres peces d’orfebreria de la Parròquia.

Acompanyat de l’Alcalde de Les, Emili Medan, del Magnf. Sr. Síndic Carlos Barrera i del Senador Francés Boya, amb altres Autoritats van assistir al final de la festa de l’Haro. El poble de Les ha mantingut les seves arrels ancestrals a través de la Festa de l’Haro (tronc d’avet d’entre 10 i 12 metres de llarg). El segon dissabte de maig es produeix la festa de la “Shasclada” que consisteix a obrir el tronc a cop de pica (shasclà-le) per clavar-li les “cunhes”. Aquest nou Haro queda apartat en la Plaça deth Haro esperant que l’Haro que presideix la plaça sigui cremat el dia 23 de juny, vigília de Sant Joan.
Després visità els baixos de la Rectoria renovats per a sales de catequesi.
I ja dins l’església van celebrar un acte previ amb els parlaments explicatius de l’actuació realitzada en el temple parroquial per part de Jèp de Montoya, Emili Medan, Carlos Barrera, i l’Arquebisbe Joan Enric Vives. I es va celebrar la solemne Eucaristia del diumenge VI de Pasqua, dins la qual fou consagrat l’altar major de la Parròquia. Hi foren introduïdes relíquies de Sta. Emília Rodat i dels beats Josep Tàpies prevere i companys màrtirs d’Urgell. Van concelebrar el Rector Mn. Luis Eduardo Salinas, l’Arxiprest Mn. Pere Balagué i el Vicari general de la Diòcesi Mn. Josep M. Mauri.
ll-dscf0092ll-dscf0131ll-dscf0159ll-dscf0174les-dscf0165les-dscf0169