Confirmacions al Santuari de la M. de Déu de Talló (Bellver de Cerdanya)

Dissabte dia 4 de juliol, l’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric Vives va administrar el sagrament de la Confirmació a 6 joves de la Parròquia de St. Jaume de Bellver de Cerdanya al Santuari de la Mare de Déu de Talló. Concelebraren amb l’Arquebisbe Mn. Gabriel Casanovas, Mn. Josep Montoya i Mn. David Codina.

A la seva homilia l’Arquebisbe Joan-Enric glossà les lectures de la Paraula de Déu proclamades en aquell diumenge. El profeta Zacaries anuncia que Jerusalem s’ha d’alegrar i omplir de goig perquè, després de la devastació de l’exili, el seu Rei la restaurarà i l’omplirà d’esplendor. Un Rei vindrà que farà la seva entrada a Jerusalem muntat humilment en un ase, evocant el que serà l’entrada de Crist a Jerusalem el Diumenge de Rams. Ens cal viure la humilitat i la senzillesa dels petits i els humils que Jesús ple de l’Esperit Sant lloa en l’Evangeli de Mateu 11,25-30 perquè ells capten el que resta amagat als savis i entesos. L’Arquebisbe animà els joves confirmands a ser sempre senzills i confiats, i a deixar-se portar per l’Esperit Sant que rebien en plenitud aquell dia i a buscar Déu en totes les circumstàncies de la vida especialment quan estem “cansats i afeixugats” i necessitem reposar en Crist ja que Ell és “benèvol i humil de cor”. Finalment animà els joves confirmands a viure segons l’Esperit i no segons la carn tal com St. Pau ho reclamava a la seva carta als Romans, ja que l’Esperit ens ensenya que és l’essencial a la vida i els valors i virtuts més importants com la família, els amics i sobretot la fe en Crist i l’entrega de la vida per amor.

Al final de l’Eucaristia l’Arquebisbe regalà als joves confirmats un Nou Testament i la Parròquia una petita ceràmica amb una petjada per simbolitzar com els joves havien de seguir Jesús en la seva vida ara que s’havien confirmat.

L’Arquebisbe volgué agrair en les seves darreres paraules el treball dels catequistes per preparar els joves i també comunicà a la comunitat parroquial que a partir d’aquell dia cessava la provisionalitat i Mn. Gabriel Casanovas –que també és Rector del Seminari diocesà i Vicerector de l’Interdiocesà- assumia plenament les tasques de Rector de la Parròquia, amb la col·laboració del diaca permanent Mn. Josep Montoya, ja que el fins ara Rector, Mn. Melcior Querol, passava a residir al Seminari de La Seu d’Urgell, i ho compaginaria amb l’atenció a la seva mare a Terrassa, com ha vingut fent ja el darrer any.