Confirmacions a Vielha

El diumenge 29 de setembre, un grup de 18 joves, pertanyents a les diferents parròquies de la Val d’Aran van rebre el sagrament de la Confirmació a l’església de sant Miquèu de Vielha (Val d’Ara). Ja que l’Arquebisbe Mons Joan-Enric Vives s’havia traslladat a París aquell dia per participat en la Missa exequial del qui fou Copríncep d’Andorra, Mr. Jacques Chirac, presidí la celebració l’Arquebisbe emèrit de Tarragona, Mons. Jaume Pujol. Concelebraren amb ell els Mossens de la Vall.

Fou una celebració molt preparada pels catequistes i pels confirmands i molt viscuda per tots els participants, pares i familiars i membres de la Comunitat parroquial.

La celebració s’escaigué en la festa de l’Arcàngel sant Miquel, patró de la Parroquia de Vielha.

El Sr Arquebisbe Jaume, en l’homilia, parlà de sant Miquel, que vol dir “qui com Déu” a no prescindir mai de Déu en la vida, a tenir-lo sempre present. Invità els nois i noies a ser agraïts amb els dons que Déu sempre ens ofereix: el seu Esperit i els seus dons, el do de la vida, el do de la familia, el do de la formació… I els invità a viure la fe i a donar-ne testimoni en la realitat de cada dia.

Al final de la celebració s’obsequià als confirmands amb un exemplar del Nou Testament en llengua aranesa. Que l’Esperit Sant ens guiï sempre a tots.