Confirmacions a Sta. Maria de Puigcerdà

Confirmacions a Sta. Maria de PuigcerdàA la tarda del diumenge dia 11 de maig, IV Diumenge de Pasqua, l’Arquebisbe d’Urgell va administrar el Sagrament de la Confirmació a 33 joves de la Cerdanya a la Parròquia de Sta. Maria de Puigcerdà. Concelebraren amb l’Arquebisbe el Rector, Mn. Josep Grau, amb Mn. Cinto Busquet i Mn. David Codina.

A la seva arribada a la parròquia fou rebut per l’Il·lm. Sr. Alcalde de la Vila de Puigcerdà, Sr. Albert Piñeira que mantingué una trobada amb l’Arquebisbe d’Urgell a la Casa de la Vila de Puigcerdà tot informant-lo del pla director de reforma i adequació de l’interior de l’església parroquial. Posteriorment es desplaçaren junts cap al campanar de Puigcerdà i l’Alcalde mostrà a l’Arquebisbe les darreres intervencions arquitectòniques de millora i embelliment que en ell s’hi ha realitzat.

Posteriorment es traslladaren a l’església parroquial on Mons. Vives va administrar la confirmació dins l’eucaristia dominical de Pasqua. Tot glossant les lectures proclamades, recordà als joves quatre idees força: Porta, Pastor, Esperit Sant i Seguiment.

Els digué que Jesús és la Porta per on ens cal entrar per ser plenament feliços. Altres portes duen a camins d’insatisfacció personal i no ens porten cap a Déu. També els recordà com Jesús és el Bon Pastor que dóna la vida per les ovelles ja que les coneix ,cadascuna pel seu nom i les estima. Jesús és el Bon Pastor que vol que totes les ovelles “tinguin vida i vida en abundància”, i que exerceix la misericòrdia amb cadascú de nosaltres, com el Pastor que va a cercar l’ovella perduda sempre. Per això, Mons. Vives animà els joves tal com ens ho recorda el Papa Francesc a acollir la misericòrdia de Déu, i a ser misericordiosos amb els qui ens rodegen, especialment amb els més abandonats. També recordà als joves que aquella tarda rebien el do de l’Esperit Sant, que és l’Amor del Pare i que havia de portar els confirmats a escampar l’amor de Jesús arreu, posant sempre amor on n’hi hagi per extreure’n encara més amor. I, finalment, els recordà que un jove confirmat és un enviat amb una missió: ser amic de Jesús i transmetre aquesta amistat als altres.

A les pregàries es pregà especialment per totes les vocacions: sacerdotal, consagrada, matrimonial, laïcal compromesa i, també es pregà per la pròxima visita del Sant Pare Francesc a Terra Santa.

En finalitzar la celebració eucarística l’Arquebisbe regalà als joves un exemplar dels quatre Evangelis en format de butxaca, animant-los que cada dia en llegissin un trosset perquè és el llibre on es guarden les paraules de Jesús, que són paraules de Vida eterna.

Confirmacions a Sta. Maria de Puigcerdàimg 8495