Confirmacions a Les (Val d’Aran)

El vespre del dia 16 d’octubre l’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric Vives va presidir la celebració eucarística dominical a la Parròquia de St. Joan Baptista de Les (Val d’Aran) dins la qual va administrar el sagrament de la Confirmació a 8 joves i 5 adults de la Parròquia. A la seva arribada l’Arquebisbe va ser rebut per l’Il·lm. Sr. Alcalde de Les, Andreu Cortés Labrid, amb qui pogué departir uns moments sobre la situació al Municipi durant la pandèmia i en l’actual moment.

L’Eucaristia fou presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric i concelebrada pel Rector, Mn. Joseph Geethafonkalan i Mn. David Codina.

A la seva homilia l’Arquebisbe destacà com en aquell diumenge a totes les Esglésies particulars, i l’Església diocesana d’Urgell s’hi sumava, s’iniciava la fase diocesana del Sínode “Per una Església sinodal: comunió, participació i missió”, que el Papa Francesc vol que sigui un moment privilegiat de trobada, escolta i diàleg entre els membres de l’Església i aquells qui vulguin aportar-hi la seva opinió i cooperació. Mons. Vives subratllà com la seva presència a Les, després de temps de no poder ser-hi present presencialment pels confinaments arran de la pandèmia, en aquell diumenge, tenia una especial significació: a través de la presència del Bisbe a la Parròquia de Les es feia visible la comunió de tota l’Església diocesana i d’aquesta amb l’Església Universal que presideix el Papa, i va destacar com el Sínode era un moment oportú per a reivindicar la força que en l’Església té la comunió entre totes les Parròquies, unides, formant l’Església diocesana d’Urgell, presidida pel Bisbe, successor dels apòstols, en comunió amb l’Església de Roma, presidida pel Bisbe de Roma, el Papa Francesc. Animà a implorar l’Esperit Sant, i a viure el sínode com un “caminar junts” de tot el Poble de Déu: el Bisbe, els preveres i diaques, els consagrats i consagrades, i els laics, oberts a l’escolta de la Paraula de Déu i d’allò que uns i altres vulguem compartir, i també oberts a totes les persones de bona voluntat. Va recordar com l’Església és una gran família i com la Parròquia és “família de famílies”, i animà els joves confirmands a estimar-la molt perquè podem estar molt contents i orgullosos de tenir una família composada per tants i tants germans grans, que són la Verge Maria i els sants, que ens ajuden amb la seva intercessió i mai no ens abandonen malgrat les nostres febleses, pecats i fragilitats.

Al final de la Missa l’Arquebisbe regalà als joves confirmats un llantió fet a Betlem de fusta d’olivera i els animà a pregar i recordar els cristians de Terra Santa i la parròquia regalà als joves un Nou testament i els Salms en llengua aranesa.