Confirmacions a Agramunt

El dissabte 28 de maig, Solemnitat de l’Ascensió del Senyor, l’Arquebisbe Joan-Enric va administrar el sagrament de la Confirmaicó a 12 joves de la Parròquia de la Mare de Déu Assumpta d’Agramunt. Concelebraren amb l’Arquebisbe, el Rector de la Parròquia i Arxiprest d’Urgell Mitjà, Mn. Jaume Mayoral; Mn. Ramon Solé i Mn. David Codina. Acolità el Gmà. Joaquim Cifuentes, la mare del qual, Anna, va morir aquesta setmana, i l’Arquebisbe volgué tenir un record per ella. El Cor parroquial tingué cura dels cants.

A la seva homilia l’Arquebisbe animà els joves confirmands a “mirar al cel” i a saber enlairar-se en la seva vida, vivint segons l’Esperit i amb una actitud oberta i esperançada, no tancada ni pessimista, perquè “aquest Jesús que ha estat endut d’entre vosaltres cap al cel, tornarà de la manera com vosaltres acabeu de contemplar que se n’anava al cel”. Jesús ascendeix al cel però no ens abandona, no ens deixa orfes, sinó que ens dóna el seu Esperit Sant i això ens ha de portar una alegria immensa, que res, ni ningú, no ens pot prendre. Malgrat que amb els dos darrers anys de pandèmia ens hem adonat de la vulnerabilitat i fragilitat de la nostra condició humana, l’Esperit Sant, ens impulsa a sortir enfora amb coratge, perquè amb Jesús i amb el do del seu Esperit, ens en sortirem. No sols, ni amb les nostres pròpies forces, sinó amb la seva ajuda i el seu consol. Va animar els joves confirmands a ser testimonis de la resurrecció de Crist en els seus ambients i va recordar com l’Esperit Sant que els joves rebien en plenitud aquell dia reclamava obrir-se: “rep el do de l’Esperit Sant”, rebre’l com una invitació que reclama obertura i disponibilitat.

Al final de l’Eucaristia Mons. Vives regalà un Nou Testament als joves confirmats, animant-los a llegir-ne cada dia un petit fragment.

L’Arquebisbe visità en aquesta ocasió la Comunitat de 3 Gnes. RR. Filles de Crist Rei d’Agramunt que ajuden en els serveis parroquials, amb la incorporació de la Gna. Francisca de fa poques setmanes. Compartiren un sopar amb els Mossens.