Conferiment de Ministeris de Lector i Acòlit

El dia 8 de gener va tenir lloc a la Capella del Seminari Major Interdiocesà (SMI) de Catalunya, a Barcelona, la celebració de l’Eucaristia en què tres seminaristes d’Urgell, Carlos Rosas, Mateo Arias i Edinson Salas, van rebre els Ministeris de lector i acòlit. La Missa fou presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric i concelebrada pel Vicari General d’Urgell, Mn. Ignasi Navarri; pel Rector del Seminari diocesà d’Urgell, Mn. Gabriel Casanovas; el Rector del SMI, Mn. Pere Oliva i altres preveres i amics.

A la seva homilia l’Arquebisbe glossà les lectures de la vocació d’Isaïes i de la crida dels primers deixebles segons sant Marc. Se centrà en les paraules del Senyor: Veniu amb mi, i us faré pescadors d’homes.

També explicà que els ministeris de lector i acòlit que rebien, els donava una benedicció per a ells i el Poble de Déu, perquè la Paraula de Déu i l’Eucaristia siguin estimades, i alhora els feien benedicció a ells mateixos. Lectorat i acolitat esdevenen els primers passos d’aquests tres seminaristes en el camí vers la seva ordenació diaconal i presbiteral.

Un sopar de germanor amb la comunitat de formadors i seminaristes del SMI i els seus companys de curs a laaFacultat clogué la joiosa celebració.