Conferència a l’Escola Catequètica de Ribes de Freser i Admissió al Catecumenat

p1100216

Dilluns dia 19 de març, solemnitat de St. Josep, a la parròquia de Ribes de Freser, el Sr. Arquebisbe ha ofert una conferència al grup de l’Escola Catequètica de les parròquies de la Vall de Ribes de Freser i altres assistents. La conferència ha versat sobre el compromís i la identitat baptismal, a partir de comentaris sobre els tres fragments evangèlics utilitzats per a la preparació dels catecúmens durant la Quaresma: el diàleg amb la samaritana (Jn 4,5-42), la guarició del cec de naixement (Jn 9) i la resurrecció de Llàtzer (Jn 11,1-44), en els quals respectivament Jesús és presentat com “l’aigua viva”, “la llum del món” i “la resurrecció i la vida”.

A la conferència hi ha assistit un grup de 50 persones, entre les quals un grup de joves de la parròquia, així com el Delegat de Joventut del Bisbat, Sr. Lluís Plana, i alguns monitors. Durant l’Eucaristia que posteriorment Mons. Vives ha presidit a l’església parroquial de Ribes, una jove que serà batejada el proper 17 de juny, si Déu ho vol, ha rebut l’admissió al catecumenat, amb el signe de la Creu i el Credo apostòlic. En aquella ocasió, està previst que quatre joves més -que també han estat presents a l’Eucaristia d’avui- rebin conjuntament la confirmació. A tots ells, l’Arquebisbe d’Urgell ha convidat a acollir la creu de Jesús com a signe de l’amor infinit de Déu envers cadascun de nosaltres i del nostre compromís a viure radicalment segons la mesura d’amor que Jesús ens ha mostrat. I a cuidar i estimar el do de la fe en la persona i la revelació de Jesucrist.

Després de l’Eucaristia, els presents han finalitzat amb un piscolabis als locals parroquials.
p1100206p1100214p1100240p1100244